Már megint madárszar éktelenkedik a motorháztetőn… Ernő nemrég vette középkategóriás autóját, így a lépcsőházból kilépve, és ezt meglátva úgy érzi, hogy az a rohadék szárnyas egyenesen a lelkébe csinált. Majd hazafelé lemosatja, természetesen kézimosóban, de most sietnie kell a 30 kilométerre lévő munkahelyére.
Az utcán parkol, hisz az új autó mellé nem futja még garázsra is, elvégre nehéz időket élünk, valahol meg kell fogni a forintot. A biztonság kedvéért ravasz módon két helyet szokott elfoglalni, hogy a sok panelcsősz nehogy nekinyithassa a szarjaik ajtaját, leverve az ő autójáról a friss dukkót. Beül, elfordítja a kulcsot, a nagyáruházi gázolaj pedig rögvest heves kelepelésre készteti a dízelmotort. Természetesen azt vett, hisz a fogyasztás szent dolog, jól tudja, hogy kollégái a háta mögött decihuszárnak hívják, de nyilván irigységből teszi ezt a sok lúzer… Ezerötszáznál váltogatva megindul, ötvennél jöhet is az ötös, hisz elhúzza nyomatékból. De mi a faszt indexel ez a köcsög, miért pont elé akar bejönni, amikor neki sietnie kéne? Esze belesajdul a hengerekben felrobbanó pénz gondolatába, de sajnos most a szíve diktál, itt elvekről van szó, így visszavált, a motor hidegen felpörög, hogy nehogy bevághassanak elé. Különben is, csak egy hülye szuzukis, az meg egy külön állatfaj! Művelet befejeztével elégedetten dől vissza ülésében, miközben látja, hogy valami másik szerencsétlen – aki nyilván marhára ráér – beengedte közvetlenül mögé a buzukist. Nem baj, nézegesse csak az M-es rendszámot!
Kisvártatva piros lámpához közeledik, de rá kell csapnia az új, bőrözött kormány karimájára, mert mi a faszért nem mennek itt előtte??? Hát persze, hogy a sárgánál befékez az előtte lévő gyógyegér, Ernő alig bír megállni mögötte, közben persze rá is dudál, de hiába, az ilyenek úgysem értik, hogy mi zajlik körülöttük, kár is a gőzért, örüljön mindenki, hogy nem száll ki elbeszélgetni vele. Végre pár perc múlva elindulhatna, de sziréna hallatszik a közelből, basszus, kihűl a kávé az őrsön, sietni kell, mi fakabátok? Emiatt egy újabb lámpaváltásnyi várakozás közben a kormányon ledobolva vezeti le feszültségét a már jól bevált ritmussal. Zöld, hála égnek a jobb oldali sávból lekanyarodnak, így van helye arra kivágni és gyorsan jobbról lehagyni az addig előtte szerencsétlenkedő balfaszt, aki perceket vett el az ő életéből a hülye fékezésével. Természetesen mellette elhaladva jól megnézi magának, ja, hogy szakállas volt! Akkor nincs is több kérdése. De legalább ismét el lehet érni végre az ötvenet, a váltó újra ötösbe kerül, de megint fékezni kényszerül a szélső sávban, mert útját állja a világ legnagyobb idiótája, a biciklis… Itt tötymörög hússzal a város közepén, az úttest szélén! Semmi empátia nem szorult az ilyenbe, hogy így képes feltartani a forgalmat? Biztos csóró még buszjegyet is venni, de mi a faszért nem megy a járdán, hát tehetnek az autósok arról, hogy nincs kerékpárút? Ott a tébláboló nénik és babakocsik közt bőven elférnének ezek a szánalmas hipszterek, akik úgyis nyilván divatból tekernek. A reggeli csúcs miatt mögötte kénytelen menni legalább 100 métert, majd mikor végre van hely megelőzni, nem fog nagyon átmenni a másik sávba, hisz abból nem tanulnak ezek az istenbarmai, így csak épphogy kikerüli, arra azért vigyázva, nehogy hozzáérjen, még a végén összekarcolná az autót. A menetszél és némi korom már csak grátisz büntetés az ilyennek, megérdemli! És látja a tükörben, hogy még van pofája mutogatni is…
Újabb lámpás kereszteződés, ahol végre nem kell sokat állni, ellenkezőleg, Ernő épphogy megáll, már rögtön zöldre is kezd váltani a lámpa. Az egyes fokozat erőteljesen kerül a helyére, hát emiatt kellett megállnia? Hé, a mellette elinduló meg mit erőlködik azzal a szarral??? Na majd ő megmutatja neki, elvégre neki dízele van, nyomatékhegyek lábainál született, és Newtonméternek hívták még az ükapját is. Tessék, már le is hagyta, pedig épphogy csak rálehelt a gázpedálra, a többit már megoldja a technika, de a sok prosztó mit is tudhat erről… Mindegy, vannak, akik semmiből sem tanulnak!
Az egyetlen szűk utca következik, amin át kell haladnia és mindössze egy autó van előtte, de az araszolgat. Persze az indexet nem teszi ki, de szerencsére Ernő a világ egyik legtapasztaltabb sofőrje, így tudja, hogy parkolóhely keresése van folyamatban valami béna által. Pont most... Már sok jó hely mellett elmentek, mire végre meglátta a nyominger a számára megfelelő méretűt. Tolatva áll neki. Nem sikerül elsőre. Ernő már kezeibe temeti arcát, hisz ő ekkora helyen egy kombájnnal is megfordulna! Jó, a múltkor picit nekiment a szomszéd szarjának, de az a gyík állt rossz helyen, akárki láthatta, hogy még rá is lógott 20 centit az elzárt területre. De könyörgöm, most ez itt egy szőke nő volt, azért bénázott ennyit… Ehh, nem kormány való az ilyenek kezébe, hanem más!Miután elhaladva mellette jól megnézte magának, Ernő megörül, hogy hamarosan végre kijut a városból, megmenekül a sok dilettánstól, már csak egy rövid szakasz van hátra az autópályán, ami nem mellesleg a fogyasztásnak is majd jót tesz. Bár mindegy, 5 liter lesz mondva a kollégáknak, ha annyi, ha nem. Lassacskán eléri a felhajtót (ami mondjuk éppenséggel lefelé visz a térben, így nyilván ezt a kifejezést is csak egy hülye találhatta ki…), innentől már teljes a nyugalom. Vagyis csak lenne, ha amikor készülne elmenni egy kamion mellett, nem jönne be elé egy ostoba Skodás, kalappal a fején. És persze megteszi, ami az ilyenekhez illik: 120-szal áll neki előzni... Emiatt ő is kénytelen ennyivel menni mögötte - jó szorosan a lökhárítójára tapadva, hogy csipkedje magát a delikvens-, amíg végre elmennek a 30 tonnás halálgyár mellett, és a gyökér lehúzódik. Dühödten el is kell mellette húznia, de persze a pénz nem saját magát fialja errefelé, így a gyorsulás 134km/h-ig történik. Így még nem lövik le a pénzbeszedők a lézerjeikkel, senki sem pampoghat. Nem, még az a köcsög BMW-s sem, aki egy perce villog neki már messziről, de mit képzel az ilyen? 130 a megengedett sebesség, még így is túlszárnyalják, elégedjen meg ennyivel. Mi lenne itt, ha nem lenne rend? Különben is, pont most nem fog lehúzódni, hisz alig fél km múlva úgyis vissza kéne jönnie a sávba egy újabb kamion miatt, innen látja, azt meg csak kibírja mögötte ez a nyomi is. Ezért is jó a három sávos pályaszakasz, olyankor mindig inkább be szokott állni középre az egész út alatt. Akkor nem kell hátrafelé nézegetni, az idióta szervdonorokra sem kell figyelni, majd kikerülik, ha akarják, vagy ha tudják! Őt meg úgyis megvédi a Tejút összes csillagával kitüntetett, új karosszéria.
Végre, közeleg a lehajtó, elkezdhet kimenni a külső sávba, de nem indexel, nehogy azt higgye a béemvés, hogy menekül előle, vagy mi. Az autópálya elhagyását követő kereszteződésben jobbra kell fordulnia, ekkor veszi észre, hogy közelít balról egy Swift. Benne nyugdíjasokkal… Na nem, amögött nem fog menni, nyilván nyolcvanöttel szerencsétlenkedne végig, miközben ő kilencvennel akarna menni, úgyhogy gyorsan kivág elé, elvégre van azon fék, nem igaz? Meg már biztos úgyis megszokta a hülyéje, hogy hol a helye.
Két kilométer múlva már látja a munkahelyének épületét, és bár a fűtés még épphogy csak elkezdte éreztetni hatását, Ernőnek ekkorra már kimondottan melege van, le is húzza kicsit az ablakot, amint elkezd közelíteni a céges parkoló felé. Reménykedik benne, hogy nem foglalták el már megint a kedvenc parkolóhelyét. De a csalódottságtól ismét erősebben illeti kezének éle a kormánykereket… Kénytelen lesz messzebb megállni, kicsit rálógva a mellette áll helyre is, hisz az ember nem lehet elég óvatos, annyi figyelmetlen barom van a világon, még a végén túl szorosan állnának az autója mellé, és mint tudjuk, az ajtónyitás veszélyes üzem.
Megállás után leállítja azonnal a motort, a modern turbómotorokat nyilván nem kell már hűteni, a drága üzemanyag meg csak fogyna. Kiszáll az autóból, tekintetét ismét felsérti a madárszar, fejét inkább el is fordítja, enélkül is van már elég baja, pedig még csak reggel 8 van. Pár méter eltávolodása után visszanéz az újonnan csillogó fémtestre, a birtoklás fenséges érzete szétárad elméjében, miközben megállapítja, hogy imád vezetni, főleg mióta sikerült szert tennie erre a modern kocsira!
Csak az a sok figyelmetlen, kizárólag önmagukkal foglalkozó idióta ne lenne az utakon…