Miért nem hagyod, hogy szeresselek?

2017. január 28. 17:32 - Matenak

054_toyota_devil-550x550.png
Nem az a baj, ha az ember fordítva ül a lovon, hanem ha azt sem tudja, melyik az eleje. Már rájöttem, hogy én maga vagyok a ló.
Vannak ugye a csődörök. Erejük teljében lévő, betört, méltóságteljes példányok, izomzatuk miatt olasz éttermekben tán fel sem szolgálnák őket, mert túl sok késbe kerülne a feldolgozásuk. Az ilyen erős, életrevaló példányokból lesznek a fedezőmének, melyeknek hágásától annyi feromon szabadul fel a megtisztelt kancákból, hogy attól szmogriadót kell elrendelni. Na, én most nem ilyen volnék.
Egy csődör vagyok, amelyik békésen vágtázna, de előbb inkább keresett mókából egy rést az istálló két deszkája között, és most beszorult a feje. Vele egy légtérben tartózkodik egy betöretlen, idegbeteg zugmén. Csak ők ketten vannak az istállóban. Zugmén nagyon dühös, mert a legutolsó kancát két hete vitték el kolbásznak. A feszültség sosem maradhat levezetetlen, így hát nyugalomra próbál lelni. Közelít.

Az autóépítés nem arról szól, hogy csillámpónik finganak virágszirmokat a szivárvány tövében, ha így volna, Ed China helyett Minnie egér forgatná a kulcsokat a tévében. Ennélfogva sejtettem a tapasztalataimból, hogy kerülhetek majd szorult helyzetekbe, de a túladagolás tud fájni egy kicsit. Vagyis inkább nagyon, úgyhogy én is levezetem a feszültséget, szerencsére nekem ehhez elég belehánynom a májkroszoft Wödörbe.

Bár az utóbbi két hónapban már ráléptem pár aknára, nem zavartattam magam különösen, az ilyesmik benne vannak a pakliban. Sőt, már elkezdtek jól is alakulni a dolgok, sok alkatrész hazatalált, azóta már a felújított generátort is kezeim közé kaptam. Úgyhogy feltűrtem képzeletbeli ingem ujját, és gondoltam végre eljött az ideje a bontás után az építésnek. Le is mentem a fagyos garázsba, ami ekkor emiatt sem tűnt pokolnak. Terveim szerint levettem volna a tartókonzoljával együtt a múltkor megénekelt utánfutás rudakat, és elvittem volna egy szakinak, hogy szabadítsa ki belőlük a szilenteket. Lepucoltam fél kilónyi alvázvédőt a csavarokról, majd nekiestem gyenge karral az erőkarnak. Négy csavart kellett oldalanként kiszabadítani. Első kijött. Második ellenkezett kicsit, tekergettem ide-oda óvatosan, majd közölte, hogy: RECCS...

Zugmén a két hátsó lábaira ágaskodik.

Nézegettem, hogy mit tettem. Ez az autó orrához közelebbi oldalon volt, és végül nem a csavar tört el, hanem a kasznihoz hegesztett négyszögletű anya engedte el magát. Tulajdonképpen nem katasztrófa, leszámítva, hogy nem tudok és nincs is mivel hegesztenem a garázsban. Maximum majd levágom, ha már csak ez a csavar marad a végére, és összehúzom anyával-apával a visszaszereléskor. De előbb térjünk rá a maradék kettőre. Hátul az első csavar bár nem könnyen, de megadta magát. A második izzadt, küzdött, végül csak annyira futotta tőle, hogy: ROPP… A kulcsban pedig benne maradt a csavar csonkja. Az ellenanya, amibe beletört a másik fele, az első nyúlványon belül van, hozzáférhetetlen helyen.

Zugmén hímtagjában a barlangos testeket még intenzívebben elárasztja a vér, mellső lábait a szorult helyzetű példány hátára helyezi.

A csavar testével egy időben szakadt meg az én szívem. Távoztam a garázsból, a lakásban egy sört olyan türelmetlenül zúdítottam a szervezetembe, hogy ha az anatómia engedné, dobozzal együtt került volna a nyelőcsövembe. Másnapra kihevertem a dolgot, három csavar úgyis elég lesz, hogy a végén, amikor összerakom a futóművet, elvigyem az autót saját lábán egy műhelybe, ahol a nyúlványba tört csavart kiengedik szorult helyzetéből, a szilenteket pedig kicserélik, én eleget szenvedtem ingyen, a további kínokért fizetek másnak. Ma pedig gondoltam szembenézek a gonosszal, folytatom a másik oldalon, de nem a rudival, az marad a helyén, féltem a csavarok ropogásainak hangjától. Viszont mivel visszakerültek hozzám az első gátlók a múltkor, azt terveztem, hogy visszaszerelem a jobb oldalit. Így szép lassan haladnék az összerakással. Szerencsére a múltkor még ott a szakiknál összerakattam a gólyalábat, így már csak egy az egyben a helyére kellett illesztenem, nem kellett a rugóösszehúzóval játszadozni, ami sokáig tart és utálom is. Úgyhogy felül néztem a kaszniban a három lyukat, alulról pedig próbáltam a toronycsapágy csavarjaival becélozni. Nem ment. Így sem. Úgy sem. Mielőtt amúgy is megpróbáltam volna, megmértem az egymástól legtávolabbi csavarok távolságát, hogy biztosan jól próbálkozzak vele. Úgy sem. Majd rádöbbentem, hogy miért történik mindez.
A szakik felcserélték a két toronycsapágyat...

Zugmén ütemesen elkezd mozogni.

Távoztam a garázsból, de még sietősebben, mint a múltkor. Visszanéztem az autóra, és mielőtt az ajtó eltakarta előlem, elgondolkodtam, hogy mi is ebben a jó. Jelenleg semmi. Ő a Zugmén. Fáj és kellemetlen, ami történik, és kezdek kételkedni abban, amit még a vásárláskor gondoltam, miszerint ez az autó rám várt. Ha így is van, most úgy érzem, csak szemétkedésből tette, hogy amikor utolérem, elgáncsoljon. De úgyis fel fogok állni, és visszavágok neki a kanyarokban… Az nevet, aki utoljára nevet, ez remélhetőleg én leszek, miközben ő fog üvölteni. Úgyis azt mondják, hogy AE86-ot vezetni úgy kell, mintha ütnéd-vágnád, ez nekem egyre kevésbé tűnik kihívásnak. A szerelem meg úgyis fáj. Csak most egy kicsit túlságosan is.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csipszer.blog.hu/api/trackback/id/tr1512162965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hungarolux 2017.01.28. 19:27:09

Indukciós hevítő a kulcs!

rbalint88 2017.01.28. 23:26:27

az autóm november 12-én azt mondta, hogy SZUSSSSZ és onnantól nem volt turbónyomás. a következő újraindítástól kezdve olyan hangja lett, mint egy légkalapácsnak. fogyott belőle a víz. Az eredetileg 400ezer Ft környékére tervezett javítás lassan kezd a hét számjegy felé tendálni, de remélhetőleg pár hét és kész lesz. szóval szerintem még messze vagy az igazi szopástól. :) ja és ez nem hobbiautó, hanem napi használós lenne...

hdnctrl 2017.01.29. 02:41:00

Jujj. A végére összeszorítottam a farpofáim. Egyébként meg: lesz ez még így se, kitartás, ha már az autó mindig betart. ;)

V12 Power 2017.01.29. 15:03:30

Kitartas Mate!!!

En is szopok a 8assal, igaz attetelesen. Jusson eszünkbe a capabmw klub jelmondata: "Tavaszra kesz!" Hatha kivetelesen ez a tavasz lesz az! :-)

Nem mellesleg ismet nagyon jot szorakoztam az irasodon, köszönet erte!!!

okta 2017.01.30. 13:22:36

Adjon erőt a tudat, hogy nem vagy egyedül az Univerzumban, aki hasonló hullámvasúton utazik! :D

Van, mikor egy sima kerékcsere is meg tud szívatni, nem említve a hasonló sz.pásokat. Még szerencse, hogy ebben a hidegben neki nem állok semmi komolyabb dolognak...jobban belegondolva egész nyugisan telt 2017 idáig nekem - lehet, hogy éppen ezért? :-DDD

Matenak · http://csipszerelde.hu 2017.01.30. 17:34:35

@V12 Power: Kőkemény lehet az élet a cápásoknál... :) Én azért bízom benne, hogy ez az autómobil már ezen a tavaszon mobil autóvá fog válni, drukk neked is!

Szkotti 2017.01.31. 09:08:49

Ne add fel, sokszor egy kis hőlégfúvózás is elég a csavaroknak. Áztasd be csavarlazítóba/gázolajba/fékolajba, hagyd, hadd eméssze magát, aztán következő alkalommal hátha kijön.
De a toronycsapágyat nem értem. Mivel cserélték fel a szakik? Nem egyforma a két oldali toronycsapágy?

Matenak · http://csipszerelde.hu 2017.01.31. 17:06:39

@Szkotti: Sajnos a főgonosz nem fél holmi áztatásoktól, mert ugye bent lakik a nyúlványban, hozzáférhetetlen helyen... Nem szórakozok már vele, hátha csak rosszabb lesz, inkább utolsó lépésként majd megcsináltatom egy májsztróval, aki fel tudja izzítani a csavart, és le tudja reagálni helyben, ha netán mégis beletörne.

A toronycsapágyak nem egyformák, ez adja a szívás zamatát:
flos.ie/wp-content/uploads/2015/07/topmounts.jpg.jpg

Egyébként épp ma reggel visszakerült mindegyik a helyére, úgyhogy még a végén tényleg elkezdhetem végre összerakni a futóművet.
süti beállítások módosítása