6500 kilométeres túra során hogyan járjuk be Norvégiát autóval?

2023. február 10. 17:27 - Matenak

20220719_091558_2.jpg

Normális embernek vannak vágyai. Szerintem az élet értelme ezeknek a megvalósítása, már ha nem ártunk velük senkinek. Nekem néhány dolog nem jár, ami másoknak igen, mégis szerencsésnek érezhetem magam, hogy elég sok dolgot kihúzhattam már a listámról. De egy tétel még mindig ott van, eltávolíthatatlanul mélyen belevésve sorsom könyvébe, amit minden évben kinyitok ezen az oldalon, ám eddig mindannyiszor vissza is kellett csuknom. De idén bizony a létező összes elszántságomból csináltam egy gránitkönyvjelzőt, és ezt már remélhetőleg semmi nem képes elemelni onnan. Irány végre a világ legszebb helye, Norvégia, mert a természetnél továbbra sem létezik nagyobb művész.

Nekirugaszkodtam már én ennek sokszor, de általában a munkahely, vagy valami más nyert, sőt, itt a blogon is egyszer már belevágtam a menetbe, de az a terv is persze kuka lett, holmi pandémia miatt. Azóta sok koronavírus lefolyt már a Dunán, megkaptam a nyugdíjasokkal egyidőben az első körben az oltásaimat, és talán egy háború sem állja útját a terveknek idén. Aztán persze lehet, hogy pár hónap múlva már csak röhögni fogok magamon, ahogy ismét hoppon maradok, de sosem szabad feladni a reményt. Már a kompjegyeket is megvettem, ilyen közel még sosem jártam a célhoz.

latefossen-galleribilde-1a-medium.jpg

Nyaralni mindig úgy megyek, hogy csak a látnivalókat kell összeírni, aztán a többi majd lesz valahogy. Kempingek mindenhol vannak, sátor elfér az autóban, a lényeg, hogy minél több dolgot lásson az ember, ne csak egy helyben kotlás legyen, így is fájdalmasan keveset láthatunk a világból a tiszavirág életünk során. Ezúttal viszont nem feltétlenül lehet nagyon rögtönözve megtenni ezt a túrát, lehetséges, hogy túlságosan is meg kell tervezni. Már az is durva, hogy az oda és visszaútra szóló kompjegyeket nemrég megvettem, de ha nem teszem, simán lemaradtam volna róluk. Lássuk, hogy mi is a terv.

Kalandosan úgy alakult az élet, hogy másfél éve eladtam két autómat, majd az összes pénzemet hozzárakva vettem egy Porschét. A maradék 12 000 forintomból meg vígan éltem a következő fizetésig. Azóta már sok minden történt, a Porsche is kapja a beosztását, Hungaroringen járt kétszer, Kalocsai reptéren is üvöltött, TC szlalompályára is odakentem vele némi gumit, és tavaly nyáron a csajommal lenyomtunk vele egy 3500 kilométeres túrát. Összesen 11E km belekerült másfél év alatt, hobbiautótól ez nem rossz, de nem is véletlen.

Úgyhogy nyilvánvaló, hogy Norvégiába is a 271E kilométert futott Porschéval kell menni, elvégre a 80km/h tempóhoz sosem árt 320 lóerő. Megszerettem, mi tagadás. Már berheltem is bőséggel, ami szintén közelebb hozza egymáshoz az embert és a gépet, de erről majd valamikor máskor emlékezem meg. A lényeg, hogy ezzel kell menni, a csomagtér sem annyira kicsi, egy kéthetes túráshoz bőven elég volt a múltkor kempingcuccokkal együtt. Ide viszont nem elég, ide kellenek rendes ruhák, rendes mennyiségben, és vinni akarjuk a kempingcuccokat is, hátha Norvégiában is bevetjük őket. De utána Horvátországban biztosan, hogy ott kipihenjük ezt a két hetet. Szóval a hely nem elég, de mint mindenre, erre is van megoldás. A tetőbox. Ami egy ilyen autón szexi is.

Használt, gyári tetősíneket már vettem, úgyhogy már csak egy boxot kell majd szerezni valahonnan. Cimbimnek van egy kétméteres, de az kissé túlzás, valami mokányabb cucc kell ide, hogy ne csapjam ki az első nyitásnál a hátsó ablakot, meg hogy ne egy fél autó legyen a tetőn. Így már tuti jöhet velünk minden, ami csak kell. Főleg a sör, bor, zacskós tészta, mert ezek odafent aranyból készülnek, nekünk pedig jó lesz a szemétből készült is. Autó tehát megvan, lássuk a tervezett útvonalat.

trollstigen-upload-662-1024x0.jpg

A múltkori blogbejegyzés után sokan adtatok kiváló tippeket, amikből idén tervezek minél többet megfogadni, hisz a tapasztalat mindig fontosabb, mint az elmélet. Odafelé tehát rohanás lesz, irány Rostock, itt fog várni a komp. Ez 1070 kilométer, lenyomható úgy, hogy a 22:30-as kompot elérjük. Itt csövezünk hálózsákban valahol a hajópadlón, reggel pedig folytatjuk utunkat Svédországból Osloig. Így másfél nap alatt lenyomható az odaút. Szándék szerint megérkezünk kora délután, és eltöltünk másfél napot. Szállás itt még nincs, de úgy sejtem, hogy muszáj lesz foglalni valamit indulás előtt, hogy ne kelljen Lőrinctől kölcsönkérni a két éjszakára valót. Aztán városnézés, ami nem a kedvencem, de úgy érzem, hogy itt kötelező lesz, ne csorduljon túl az ember a természeti látnivalóktól, amiért amúgy megyünk.

dji_0020.jpgItt egy házat muszáj volt lefoglalni

Mókás módon a következő helyre szóló szállást már lefoglaltam, ami egy kis faház egy fjord partján. Innen bejárható lesz az Atlantic road, egy márványbarlang, fatemplom, miazmás, túrázás. Innen már csak az út van meg a látnivalókkal, szállás sehol, és ez elég furcsa, mert úgy érzem, hogy kéne. Indokaim a következők:

  • Itt legálisan lehet mindenhol sátorozni, viszont itt még júliusban sincs túl meleg éjszaka. 15 fokban már sátoroztam tavaly, és azonnal rá is jöttem, hogy vén seggfej vagyok hozzá. Arról nem is beszélve, hogy esőben utálok sátorozni, márpedig itt gyakran esős az idő elvileg. A vadban történő sátorozáshoz pedig lehet túl városi vagyok, mindig medvéket és farkasokat képzelnék magam köré, miközben szokásos hajnali négykor történő pössentésemet végzem a hidegben és épp megfázok a 8-10 fokban. Szóval egyelőre a sátorozás errefelé kicsit tájidegennek tűnik, de még bármiről meggyőzhető vagyok, csalogat a vadkemping. 
  • Drága errefelé a szállás, 40E ft alatt nem nagyon van éjszaka, és itt nem szállodáról beszélünk, hanem AirBnB-ről. Szóval ha időben foglalja az ember, akkor azért néha megúszható olcsóbban is, ám én utálok előre foglalni, mert abban mindig csalódik az ember. Rögtönzéskor pedig rögtön lehet látni, hogy mit vesz ki az ember, és sokkal nagyobb szabadságot ad. Itt viszont még az is nehezíti ezt a szándékot, hogy a norvégok júliusban mennek el szabadságra, és sokan belföldön kóricálnak, vagyis eleve kicsi lesz a merítés a szállások terén elvileg, és félek, hogy ez a megfizetethetetlent jelenti egyben.

atlanterhavsvegen-toppbilde-16x9_05.jpg

Minden jel arra mutat, hogy már most lefoglaljunk minden szállást előre, és rohanjunk a terv után. Ám ezt még egyelőre nehéz feldolgoznom, nem ehhez szoktam. A szabadságban benne van, hogy miről szól. Már az is némi kalodának tűnik, hogy az oda és vissza kompot le kellett jó előre foglalni.

De inkább mutatom, hogy mi a tervezett útvonal, íme: LINK 

Lesz itt minden, amiket már rég meg szeretnék nézni, de kihagyjuk a túlzsúfolt celebcélokat, ahol kétmillió szelfi/perc sebességgel rohan a világ. Pumpit rock, Trolltunga, Kjeragbolten megvan nélkülünk, meg nem is vagyok alkalmas tízkilométeres túrákra sajnos, de dolgozom rajta. Ennél fontosabb, hogy megtanuljak valamennyire fotózni addig, mert errefelé van mit. Végre láthatom, amiket már a dinoszauruszok is nézegettek, engem az ilyesmi hoz lázba, nem az emberalkotta városok. Az épített út az, amiért ott hálás leszek, Trollstigen, 25 kilométeres alagút, szevasztok, fék van, erő van, csillagszemek vannak. Már most alig bírok betelni a látvánnyal, pedig csak szánalmas két dimenzióban nézegetem, ahogy mókából ledobálom a Goggle emberkét a térképre itt és ott. A végén pedig visszakompozunk Dániába, hogy onnan leruccanjunk kempingezni Horvátországba, csinálni kicsit a semmit. 6500 kilométer lesz az út összesen.

ornesvingen-galleribilde-1.jpg

Pénz számít, de itt most nem annyira. Sokba fog kerülni nagyon, de ez életem legnagyobb vágya, az ilyen környezetben fogom magam otthon érezni, ebben biztos vagyok. A pénzt hiába nézegetem, nem érzek semmit, de a gyönyörű hegyek, a fjordok látványát szívesen tömködöm az agyamba, mert attól borul virágba a lélek. Próbáljuk mindannyian ide-oda tenni életünk kirakósának darabkáit, és szeretném érezni, amikor az egyik legszebb, régóta a kezemben lévő darabját végre a helyére illeszthetem.

Mert az élet egy furcsa dolog. Próbálunk életben maradni minden áron, szívjuk magunkba a sok tudást és élményt, jól tudván, hogy a végén úgyis minden ki lesz dobva a kukába, velünk együtt. De ettől még minden élmény kajtatása csak annyira felesleges, mint reggel felébredni. Nagy szavak ezek egy egyszeri idiótától, de az egész kurva életnek szerintem az az értelme, hogy szeressük reggel kinyitni a szemünket. És nekem ez az út az, ami más dolgokkal együtt lelkesen ránt egy nagyot a szemhéjamon.
Tartson ki!

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csipszer.blog.hu/api/trackback/id/tr6518046288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

O.Endre 2023.02.11. 15:05:31

Hajrá-Hajrá-Hajrá! :)

swfla 2023.02.11. 19:41:08

Őszintén remelem jo idotok lesz: 3 hétre mentünk (julius 2-3-4-dik heteiben, pont hogy elkerüljük azt a kurva szakado esőt) az akkori barátnőmmel, egészen a Lofotenig. Az alatt a 3 het alatt 2 napot volt úgy istenigazából nyár, amíg átmentünk Danian, es vártunk a kompra Hirtshals-nal. Deviszont mar az első heten tudtam 35 másodperc alatt összerakni / szétkapni a north face sátrat szakado esőben. Azért az nem rossz.

Igazabol ez volt az egyedüli hasfájásunk, a belinkelt kepeid jo része is szép időben készült, na ez nekünk nem annyira jött össze. Nyilván ha tervezve megy vki oda, az árakat illetőleg fel van keszulve, szóval nem lesz akkora sokk, mikor elkérnek 8 eurot egy 15 dekas olajoshal konzervert. De ez mondjuk arrafele primőr áru, biztos azért olyan drága, mert messze a tenger, es nincs az országnak halaszati ipara :-D

Aztán mikor visszajöttünk, es lenyugodtak bennem az élmények, akkor annyi maradt, hogy nem is akkora elmeny az ország. Mentsegemre szolva induláskor legalább annyira ra voltam porogve, mint most te, szóval a túra alatt sok mindent rózsaszín szemüvegen at néztem. Fjordok (visszagondolva esőben nem nagy vasziszdasz), faragott templomok (olyan sok nincs is, de ha egyet lattal, láttad az összeset), Oslo viking múzeum a kiasott viking barkaval (nem rossz, de annyira nem is nagy szám), epiteszetuk leginkabb funkcionális, keves a középkori maradvány, mint mondjuk a svédeknek a várak, szóval Oslóban csatangolni olyan mintha Balmazujvarost venned a nyakadba.

Turazni az idojaras miatt ugye meg nem nagyon tudtunk, bar túrázni lehet Erdélyben is, es az meg közelebb is esik...

Lofoten érdekes volt, de ott is csak felvillanó pillanatkepekben (elhagyott balnavadasz falu, menkuhosszu földalatti alagút ket sziget kozott, szarado halak fa állványokon, stb), osszessegeben az se volt egy olyan elmeny, amire évekig szívesen gondol vissza az ember.

A rendőrök akkoriban teljesen amatőrök voltak összehasonlítva a sunyi osztrák, svájci meg magyar kollégáikkal szóval az autoddal nem leszel bajban, ha esszel elvezed a sebességet.

Naszoval remelem nálad ez más lesz, es minden jól alakul.

Udv.

ui: paripa nagyon zorál!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.02.12. 03:16:58

Szerintem ne csak LégBNB lakásokat nézzél, hanem stugákat is (kis fa vityillovak a kempingekben).Annyi hátrányuk mondjuk ezeknek is van, hogy foglalni kell őket jó eséllyel.
A hajnali 15 fokot lehet eloszthatod 3-4-gyel is.Itt nálunk Stockholm mellett simán van, hogy hat fok van reggel júniusban, de akár júliusban is, ilyen ez a skandináv nyár.Az eső az permanens tud lenni, a hegyekben meg pláne, ahol beszorul, fennakad a csúcsok között, pedig nem magasak a hegyek, kb mint a Fátra-Tátra.A csapadék soxor nem ömlő eső, hanem ilyen porlasztott, mint a párakapu, vagy a virágöntöző által kiadott jelenség.De nagyon ajánlott a jó vízálló ruházat, cipőzet.A kajaárak, hát igen, ahogy swfla kolléga is írta, olyanok, amilyenek.Civilizációsabb helyeken a benzinkutakon szokott lenni virsli, kabanosz, hotdogszerűen csomagolva, az nem nagyon drága.Mekkdönci menü a svédeknél cirka 4-5e forint átszámolva, a norgéknél még valszeg egy másfeles szorzó.Minden más kaja még drágább.
A kempingekben a Porka kicsit hülyén fog kinézni a sátorral, meg a zacskós levessel, de oda se neki... :-)
Sebességhatárokra vigyázni, sok a kamera, és erősek a bírságok.
Nahát sok sikert, széles utat, gumi fákat, vak rendőrt.Várjuk a posztokat, minél többet, rengeteg fotóval!
Próbáljatok enni surströmminget is, videózzátok a saját reakcióitokat közben!
:-))))

Matenak · http://csipszerelde.hu 2023.02.12. 08:45:26

@swfla: Igazából számítunk bőven esőre, de titkon abban reménykedünk, hogy lesz napsütés is. Reményt ad az is, hogy mikor a gugli térképen hajigálom le az embert, akkor a júliusi képeken sokszor tombol a nyár. Most perpillanat nagyjából ezer rózsaszín szemüveg van rajtam, és úgy kalkulálok, hogy ha a felét le kell vennem odafent majd, még akkor is jók vagyunk. De az biztos, hogy ha végig rossz idő lenne, az rendesen le tudná nyomni a hangulatot... Esőben utálok sátorozni, olyan biztosan nem lesz, ezért is akarok lefoglalni előre szállásokat már most, biztos, ami biztos. Rendszerint sátorral nyaralunk Európában, és ha nem észak a cél, akkor csak a látnivalókat írjuk össze, csekkoljuk az időjárásjelentéseket, akkor és oda megyünk, amikor nem esik az eső, nincs fix út. Ez a fajta szabadság fog hiányozni nekem Norvégiában, és az eső nagy esélye, meg a hideg miatt inkább kerülöm a sátrazást. Neked is lehet, hogy jobb élménynek maradt volna meg, ha legalább az éjszakák komfortosabban telnek, nem?

Két hét van betervezve, utána meg egy hét Horvát tengerpart, szóval ha fent nem jut nap, akkor legalább lent lesz alkalom sírni a melegben. :)

Matenak · http://csipszerelde.hu 2023.02.12. 09:00:31

@geegee: Nemcsak azokat nézzük, ezzel csak érzékeltetni akartam, hogy nem a Hilton a cél. :) Az első keresés mindig a kempingben található kis házak, az eddigi egyetlen lefoglalt szállás is pont ilyen. Kajából számítunk a szenvedésre, visszük a sok szart, de próbáljuk változatosra csinálni a menüt, legalább valamennyire. Majd utána, normálisabb árazású országokban eszünk tisztességeseket, de azért az ilyen rénszarvashotdogot meg hasonlókat sem akarjuk kihagyni. Vízálló ruhákkal készülünk, az tuti!
Tavaly már nyomtunk egy kempingturnét ezzel a vacakkal több országban is, és mindenhol imádták, hogy ilyennel csövezünk. :) Ez is csak egy autó, kempingezni meg nagyon fasza dolog.
Posztok lesznek, az fix!
Jaj ne, hallottam már erről, de miért akarsz nekünk rosszat! :D

4R 2023.02.12. 09:31:25

Én tavaly voltam júliusban 2,5 hetet. Életem egyik legjobb túrája volt. 6000km körül mentünk. Svédországon keresztül oda-vissza. Végig kempingeztünk. Az oslói kivételével mind olcsóbb, mint bármelyik osztrák, német, horvát, vagy szlovén kemping. Mind rendezett, tiszta és csendes. Nagyon figyelnek egymásra az ott lakók. Egész más világ. Oslóban a múzeumokat erdemes megnézni, Kon-tiki, Fram. Norvégia viszont csodálatos. Bármerre mentünk szinte 20 percenként félreállhatnál leesett állal. Kaját részben vittünk + boltokban vettünk. Mindenhol volt olcsóbb kenyér, kiváló szalámi. Sokszor egy árban, mint itthon. (Azóta meg már az itthoni ár!!!) És rengeteg garnélasaláta. A dupla kiszerelés csak gombokkal drágább. Üzemanyagár változó. Összefüggést nem találtam. De ez volt a legnagyobb költség. Visszafelé egy napot szántunk Dánián keresztül visszajönni. De kár volt és felesleges. Kemping rengeteg van. De a törvények szerint bárhol megállhatsz egy éjszakára ahol nincs tiltó tábla. “Allemansretten” Jogod van a természethez. És talán ez a legcsodálatosabb. Érzed, hogy nincs minden agyon szabályozva és ez nagyon sokat hozzád az ottléthez. Én ezt nagyon hiányolom itthon. Fura lesz majd utána neked Horvátország, ahol végig tiltják a “ vadkempinget”. Nagyon jó utat, és sok kalandot!! Biztosan fantasztikus lesz.

gigabursch 2023.02.12. 12:18:09

Erről a tetőboxos dologról mindig bevillan, amikor egy autós körökben elejtettem azt, hogy láttam egy tök jó vonóhorgos Maserati Quatroportét.
Erre persze mindenki elkezdett hőbörögni, mire válaszoltam, hogy azért az nem volt olyan rossz látvány!
Főleg, hogy volt rajta egy bringatartó (ekkor már főleg ment a pofavágás), amin ott figyelt 4 db bitang-állat Bianchi időfutam gép.
S akkor még a tetőcsomagtartót szóba se hoztam...

Szóval:
A gépkocsi az egy funkciós eszköz, a "hogyan néz ez már ki, milyen hülye a tulaja" típusú gondolkodókat meg hangoskodókat meg nyugodtan ereszd el.

Vegyél rá egy 2,5 m hosszú Thulét (nekünk is van ilyenünk) vagy hasonlót, az jól pakolható és használható.
S vigyél magaddal egy összecsukható kis-zsámolyt is. mert az jól fog jönni.
Még egy Porsche tetőmagasságánál is.

Jó utat!

swfla 2023.02.12. 17:23:17

Vakacion egy ország megitelesenel irtó sokat szamit, hogy mit lattal mar addig. Akik nem találkoztak magas hegyekkel korábban, azoknak esik vagy fuj, a szerpentinek a fjordoknál 1000% nagy elmeny. En (sajnos) ezen a fázison addigra mar túl voltam. Aludtunk hotelben is, Bergen, Oslo meg par másik helyen, de azon kivul, hogy azokon a napokon megúsztam a satorepitest, több plusszt nem nagyon adtak az élményhez.

Meg az eredeti hozzaallas hasonló volt a blogirohoz: közelebb a természethez, az meg ugye nem hotel. Mindegy, ezután a túra utan levettem a listáról Bretagne-t, mert ugye minek kísérteni a sorsot :-D

Az a horvát 1 het utána, de ne legyen igazam, attól tartok nagyon átgondolt ötlet volt.

Rossz hír, hogy bekameráztak Norvégiát is! Amikor en voltam (2003 nyara) akkor elvetve volt kamera, es az is előre ki volt táblázva. Europa jo ideje ebbe a lehuzos irányba halad, a sebességhatárok szándékosan le vannak csavarva, pont annyira, hogy jojjon a della. Régebben Franciaország is egy alom volt, az uthalozatuk szerintem a legjobb a kontinensen, pont nezelodesre van kitalálva. Annyi bökkenő, hogy a távolságok elég nagyok, szóval a 90 az pont keves haladni. Szerencsére van minden 10 km-en egy elrejtett doboz, hogy jattolhassal, mert nyilván kinn a határban, ahol 15 perce nem lattal szembejovo autót, első a biztonság. Csucstechnikas detektor nélkül felelőtlenseg elindulni.

A temahoz visszatérve, kaját mi nem vittunk (tudtuk hogy drága lesz) mert roppant érdekelt mit esznek az ottaniak. Ez szerintem nagyon fontos része egy nyaralásnak, inkább próbálom mason fogni a pénzt. Úgy emlékszem jokat ettünk, de érezhetően ez is az éghajlatra van kitalálva: szalonna, sajt meg vmi hal kulonbozo módon összerakva kifejezetten fel tud melegíteni. Kaloriaban is rendesen belelog a pirosba a mutató, de hidegben többre van szükséged, ha mozogsz is hozza, akkor meg plane. Szóval az tok rendben volt, ha meg tudjatok engedni anyagilag meg ha csak 1x naponta, akkor en keresnem a lehetőséget.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2023.02.12. 20:01:56

@swfla: Nem vinnék sok kaját, ha megérné áldozni rá a helyszínen, de nem a gansztronómiáról híres az a vidék, így viszont sajnálnám, hogy egy vagyont költsek el erre. Főleg, hogy minden más is sokba kerül. Olaszországban pl. más a helyzet, ott nem spórol a kaján az ember. :) Azért persze biztos nem fogjuk tudni megállni, hogy ne együnk valami olyat, ami itthon nem kapható.

Richvf 2023.02.13. 18:46:41

Én tavaly voltam, 3 hetet, egy '92-es Yamahával. 3-4 naponta volt száraz szállás tervezve, közötte vadkemping, ami nekünk lehet idegen, de ott teljesen természetes. vegkart.atlas.vegvesen.no/ itt van a helyi útkarbatartó szolgálat listája a pihenőhelyekről, nagyon szépek is vannak, gyönyörű panorámával, inkább a kissebb utak melett. Az eső az esik, pont. A nagyobbik gond a köd tud lenni a hegyekben, a Trollstiegent hangról felismerném, látványról nem. A hosszabb napok miatt tényleg lehet bővebb távokkal tervezni. A parton a kompozás napi 3-4-5 alkalommal teljesen élvezhető, flott a rendszer. Az Atlantic Road bejárására nem terveznék 30 percnél többet, fotózással együtt sem, néhány jópofa híd, egykupacban. Az fv17-nek viszont nézz utána, bár az sokkal északabb. Ha gondolod át tudom küldeni az én tavalyi útvonalaim. Kaja annyi amennyi, az éttermezés, sörívás rendesen drága. Aranyos az a rendszer, hogy tudsz venni egy bögrét és utána a kútaknál ingyen van a kávé, de van 2-3 különböző rendszer és úgysem márkára fogsz kutat válogatni, mert azért nem érik egymást. Az automaták mindig olcsóbbak. A távolságok nagyon durvák, iszonyat hosszú egy ország. Európában sokkal nagyobb változatosságot fogsz találni ilyen távokon. A svédek nekem kocsit jobban bejöttek. Egyszer el kell menni, de én sem kivánkozok vissza. A természet nagyon szép, nagyon ritkán lakott, sok a hely és nagyon/túl kultúráltan vezetnek.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2023.02.14. 07:08:03

@Richvf: Ilyen mondatokra van szükség, hogy az eső az esik és kész! Legalább annál kellemesebb lesz, ha netán mégsem fog néha. Pont a minap mondtam a munkahelyen, hogy ez a köd dolog nagyobb para, de a Trollstigen környékén két-három napot is leszünk, abból az egyiken remélhetőleg alkalmas idő lesz arra, hogy lássunk is belőle valamit. Az Atlantic útról már lemondtam, beláttam, hogy abból csak fentről lehetne látni bármit, te vagy a második, akinek szintén ez a véleménye. :) Viszont a Preikestolent mindenki mondja, hogy látni kell, a tömegnyomor miatt pedig azt pont ki akartam hagyni, de így már lehet megoldjuk. A vadkemping nem a vadkempingsége miatt tűnik idegennek, hanem egyszerűen utálok esőben sátorozni, mert hangos, meg az 5-10 fokos éjszaka sem annyira vonz már vénségemre. :) Ettől még csalogat az a lehetőség, hogy az utolsó pár napot így nyomjuk le, mert már úgyis délen leszünk, és mégiscsak hozzátartozna az élményhez ez is. Köszi a linket!

Kizárólag a természet miatt akarok ide eljutni, turisták hada nélkül, úgyhogy ilyen szempontból nem számítok csalódásra, és különösen örülök az utolsó mondatodnak. Sajnos nem lesz idő északabbra menni, az majd egy másik alkalommal lesz a jövőben, amikor északi fényt kell nézni!

bnorci71 2023.02.14. 09:05:31

Jól sejtem az első kép az Grossglockner?
Szép túra lesz szép helyeken. Hajrá!

bcsaba1976 2023.02.14. 17:51:50

Üdv! Jó lesz ez! Nem tudom, hogy pontosan mikor mentek, de mi ott leszünk a Lunde kempingben Aurland-ban júni 27.-től júli 1.-ig, pont ott fogtok elkanyarodni az alagútba ahol a 24km-en 3 belső körforgalom szerű pihenő van, díszvilágítással. De ha már ott vagytok akkor ajánlanám a Stegastein kilátót is és a régi utat fent a hegytetőn. Lefilmeztem az utat Aurland-ból Stegasein-ig : www.youtube.com/watch?v=tmU5_PjkTqQ. Itt pedig felmentünk a régi úton az alagút felett a hegytetőre sátorozni : www.youtube.com/watch?v=oTdhrnli3h4. A dátum június 5. Azért akad hó. Ez is arrafelé a hegytetőn van : www.youtube.com/watch?v=UFkAkI4FQg8.
Aztán egy kis tavalyi júni eleji 10 perces hegyi autózás hófalak között : www.youtube.com/watch?v=1A7GSbYKy7k. Ez pedig a lefelé út Flåm-ig, csakis erős idegzetűeknek, mert majdnem egy óra hosszú : www.youtube.com/watch?v=PqosY7Ksx_o. Az ásványvizek nyikorognak kicsit menet közben.

gigabursch 2023.02.27. 09:29:30

Láma vagy álnaiv kérdés:

Nyár ide-oda, de ott azért hamar le tud zuttyanni némi hó.
Milyen gumival mész?
Téli?
Nyári?
4 évszakos?

Matenak · http://csipszerelde.hu 2023.03.02. 08:47:06

@gigabursch: Júliusban nem lesz hó, nyárival megyünk.
süti beállítások módosítása