Egyszer azt mondta a Becsületesnepper egy dumáláskor, hogy minden autó eladó lesz. Persze aki nem bölcs, mint én, az legyint az ilyesmire, amíg tényleg el nem jön a pillanat... Szóval a legyintgetésben megállt a karom, sokak szerint pedig most az eszem is.
Nyilván mindennek megvan az oka, nekem a legfurább az élmény, de ez most tényleg megtörténik és tudom, hogy soha az életben nem lesz már ilyen autóm. Amilyen szomorú helyzet ez nekem, annyira csodálatos lehet másnak, ez legalább vigasztal. Mert ez az autó arra való, hogy mosolyokat gyártson.
Természetesen őrültség ezt megvenni, hisz ennyi pénzért sokkal több lovat is megkaphatsz, amiknél az istálló is olyan, hogy nem lehet csak úgy kirúgni az oldalát. Ez egy harminchét (37) éves japán autó, annak minden előnyével és hátrányával. Tipikusan az a dolog, hogy szükség soha nincs rá, de attól még kellhet!
Ha nem volt még villáskulcs a kezedben, akkor nem ez kell neked. Ha erős autó kell, akkor sem ez kell. Ha gyors autó kell, akkor sem. Ha szép autó kell, akkor meg pláne nem. Egyetlen esetben kellhet ez neked, ha AE86 kell. De akkor bizony ellenállhatatlanul, és ebben az esetben soha nem fog csalódást okozni. Minden pillanatát imádni fogod, amikor benne ülsz. Vigyorogni fogsz, amikor mások néha mosolyognak rád a lámpánál. Még elalvás előtt is boldog leszel a tudattól, hogy van egy ilyened! Az emberiség 99,99999%-a, aki mindeközben hülyének néz, nos.... A legyek is tévedhetnek.
Szóval eladó, ha egy vén fostalicskaként tekintünk rá, akkor persze drágán, de ezek már ennyiért mennek. Ha úgy nézzük, hogy még csak hasonló autó sem létezik, akkor viszont ingyen van, mert pénz mindig lesz valahonnan, de ilyen autó nem. És ha a természet nem szemétből eszkábálta volna össze a testem egy másnapos, kísérletező kedvében, akkor valószínűleg ez a poszt sem születik meg addig a pillanatig, amíg létezik 13-as és 14-es gumi a világon, mert élményeket nem tárolhatunk a pénztárcában, bezzeg a garázsban annál inkább. Ráadásul ez az a kategória, ami nem olcsóbb lesz, ahogy telik az idő, hanem drágább.
De én most sajnos egy ideig nem ülhetek bele, ha egyáltalán, márpedig én nem vagyok az autórohasztós fajta. Nem lennék képes nézni, hogy álljon egy helyben szegény.
Ha OT-s autóra vágysz, attól ez nagyon messze van. Ha játszós élményautót akarsz, akkor viszont egy készterméket kapsz, többévnyi munkát megspórolva. Nem a nagyihoz kell ezzel járni, hanem inkább játszani, arra való igazán. A kaszinó elől pedig úgyis elvinné a kukásautó, szóval csak óvatosan.
A lényeg, hogy ha érdekel, keress fel. De legyen nálad kb. négymillió forint. Meg ha elviszed, még egy autó, mert ugyan mehet a lábán, de van hozzá egy halom cucc, ami nem férne bele.
Kérlek légy annyira tisztelettudó, hogy ne arra akard kihasználni a helyzetet átmeneti tesztpilótaként, hogy most vezethetsz egy ilyet. Te sem adnád oda a kulcsát bárkinek csak úgy tíz percre, én sem fogom, főleg, ha benne ülök utasként, mert én jól tudom, hogy mikre képes az autó és mikre nem. :)
Lássuk, hogy mikből is áll a cucc:
- Nagy alumínium hűtő elektromos ventilátorokkal
- Tri-Y 4-2-1 leömlő, 50-es Jano rendszerrel befejezve
- 272 8.1mm, BilletCam Racing vezérműtengelyek, fokolókerekekkel, HKS szeleprugókkal
- HPI nagy olajhűtő termosztátos adapterrel
- Blacktop lendkerék ARP csavarokkal, 212mm-es kuplung
- Kaaz 2 utas sperr
- Stage 1 kormányszög
- BC Racing rugóstagok 6 / 4.5
- Poliuretán szilentek
- Toronymerevítő
- K&N légszűrő
- Walbro benzinpumpa
- Állítható panhard
- NCRCA
- Fém fékcsövek
- Műanyag sárvédők
- Külön olajhőfok, olajnyomás, vízhőfok műszerek
Betegesen karbantartva, sperrben az olaj három drifteseményenként cserélve, váltóban az olaj évente, motorban is maximum évente cserélve lett a Motul 10W60. Önindító, generátor full felújítva, minden kerékcsapágy új, NGK gyertyakábelek, felújított féknyergek, OEM fékbetétek, OEM hűtővíz, felújított benzintank, minden tömítés, amihez nyúltunk, újra cserélve, legtöbbször gyárira, és még sorolhatnám napestig. Nem szép, de műszakilag teljesen frankó, évek óta egy köhintésnyi betegsége nem volt, pedig kizárólag a templom mellé jártam vele vasárnaponta, de azt legalább keresztben.
Nemcsak egy autó jár, hanem nagyjából 20 felni, sok driftgumi, új és használt alkatrészek, még az emelőmet és a kompresszoromat is odaadom, hisz nálam sajnos vége a driftelésnek. De valóra válthattam ezzel a kis vacakkal életem egyik legnagyobb álmát, és ezért tök hálás vagyok neki. Csomó embert is megismertem általa, és egyetlen pillanatát sem bántam meg annak, hogy annak idején kifizettem rá azt a sok lóvét, amibe már akkor került.
Mert azt soha nem bánja meg senki, hogy megvett egy Hacsit, ellenben azt, hogy eladta, mindenki.
Most rajtunk a sor.