Most a tiéd lehet egy AE86 - Update: már nem lehet a tiéd

2021. július 17. 10:02 - Matenak

img_2989.JPG

Egyszer azt mondta a Becsületesnepper egy dumáláskor, hogy minden autó eladó lesz. Persze aki nem bölcs, mint én, az legyint az ilyesmire, amíg tényleg el nem jön a pillanat... Szóval a legyintgetésben megállt a karom, sokak szerint pedig most az eszem is.

Nyilván mindennek megvan az oka, nekem a legfurább az élmény, de ez most tényleg megtörténik és tudom, hogy soha az életben nem lesz már ilyen autóm. Amilyen szomorú helyzet ez nekem, annyira csodálatos lehet másnak, ez legalább vigasztal. Mert ez az autó arra való, hogy mosolyokat gyártson.

img_2982.JPG

Természetesen őrültség ezt megvenni, hisz ennyi pénzért sokkal több lovat is megkaphatsz, amiknél az istálló is olyan, hogy nem lehet csak úgy kirúgni az oldalát. Ez egy harminchét (37) éves japán autó, annak minden előnyével és hátrányával. Tipikusan az a dolog, hogy szükség soha nincs rá, de attól még kellhet!

Ha nem volt még villáskulcs a kezedben, akkor nem ez kell neked. Ha erős autó kell, akkor sem ez kell. Ha gyors autó kell, akkor sem. Ha szép autó kell, akkor meg pláne nem. Egyetlen esetben kellhet ez neked, ha AE86 kell. De akkor bizony ellenállhatatlanul, és ebben az esetben soha nem fog csalódást okozni. Minden pillanatát imádni fogod, amikor benne ülsz. Vigyorogni fogsz, amikor mások néha mosolyognak rád a lámpánál. Még elalvás előtt is boldog leszel a tudattól, hogy van egy ilyened! Az emberiség 99,99999%-a, aki mindeközben hülyének néz, nos.... A legyek is tévedhetnek.

bgba_016551.jpg

img_2999.JPG

Szóval eladó, ha egy vén fostalicskaként tekintünk rá, akkor persze drágán, de ezek már ennyiért mennek. Ha úgy nézzük, hogy még csak hasonló autó sem létezik, akkor viszont ingyen van, mert pénz mindig lesz valahonnan, de ilyen autó nem. És ha a természet nem szemétből eszkábálta volna össze a testem egy másnapos, kísérletező kedvében, akkor valószínűleg ez a poszt sem születik meg addig a pillanatig, amíg létezik 13-as és 14-es gumi a világon, mert élményeket nem tárolhatunk a pénztárcában, bezzeg a garázsban annál inkább. Ráadásul ez az a kategória, ami nem olcsóbb lesz, ahogy telik az idő, hanem drágább.
De én most sajnos egy ideig nem ülhetek bele, ha egyáltalán, márpedig én nem vagyok az autórohasztós fajta. Nem lennék képes nézni, hogy álljon egy helyben szegény.

Ha OT-s autóra vágysz, attól ez nagyon messze van. Ha játszós élményautót akarsz, akkor viszont egy készterméket kapsz, többévnyi munkát megspórolva. Nem a nagyihoz kell ezzel járni, hanem inkább játszani, arra való igazán. A kaszinó elől pedig úgyis elvinné a kukásautó, szóval csak óvatosan.

img_3003.JPG

A lényeg, hogy ha érdekel, keress fel. De legyen nálad kb. négymillió forint. Meg ha elviszed, még egy autó, mert ugyan mehet a lábán, de van hozzá egy halom cucc, ami nem férne bele.

Kérlek légy annyira tisztelettudó, hogy ne arra akard kihasználni a helyzetet átmeneti tesztpilótaként, hogy most vezethetsz egy ilyet. Te sem adnád oda a kulcsát bárkinek csak úgy tíz percre, én sem fogom, főleg, ha benne ülök utasként, mert én jól tudom, hogy mikre képes az autó és mikre nem. :)
Lássuk, hogy mikből is áll a cucc:

- Nagy alumínium hűtő elektromos ventilátorokkal
- Tri-Y 4-2-1 leömlő, 50-es Jano rendszerrel befejezve
- 272 8.1mm, BilletCam Racing vezérműtengelyek, fokolókerekekkel, HKS szeleprugókkal
- HPI nagy olajhűtő termosztátos adapterrel
- Blacktop lendkerék ARP csavarokkal, 212mm-es kuplung
- Kaaz 2 utas sperr
- Stage 1 kormányszög
- BC Racing rugóstagok 6 / 4.5
- Poliuretán szilentek
- Toronymerevítő
- K&N légszűrő
- Walbro benzinpumpa
- Állítható panhard
- NCRCA
- Fém fékcsövek
- Műanyag sárvédők
- Külön olajhőfok, olajnyomás, vízhőfok műszerek

Betegesen karbantartva, sperrben az olaj három drifteseményenként cserélve, váltóban az olaj évente, motorban is maximum évente cserélve lett a Motul 10W60. Önindító, generátor full felújítva, minden kerékcsapágy új, NGK gyertyakábelek, felújított féknyergek, OEM fékbetétek, OEM hűtővíz, felújított benzintank, minden tömítés, amihez nyúltunk, újra cserélve, legtöbbször gyárira, és még sorolhatnám napestig. Nem szép, de műszakilag teljesen frankó, évek óta egy köhintésnyi betegsége nem volt, pedig kizárólag a templom mellé jártam vele vasárnaponta, de azt legalább keresztben.

Nemcsak egy autó jár, hanem nagyjából 20 felni, sok driftgumi, új és használt alkatrészek, még az emelőmet és a kompresszoromat is odaadom, hisz nálam sajnos vége a driftelésnek. De valóra válthattam ezzel a kis vacakkal életem egyik legnagyobb álmát, és ezért tök hálás vagyok neki. Csomó embert is megismertem általa, és egyetlen pillanatát sem bántam meg annak, hogy annak idején kifizettem rá azt a sok lóvét, amibe már akkor került.

Mert azt soha nem bánja meg senki, hogy megvett egy Hacsit, ellenben azt, hogy eladta, mindenki.
Most rajtunk a sor.

4 komment
Címkék: Eladó AE86

A bejegyzés trackback címe:

https://csipszer.blog.hu/api/trackback/id/tr7516629932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yenoee 2021.07.18. 21:50:52

Abból, ahogy az eladás okát körbeírtad, őszintén felmerül bennem, hogy jobbulást és jó egészséget kívánjak.

ekSÜN 2021.07.20. 21:01:47

Csatlakozom az előttem szólóhoz, ugye nincs baj? Ha mégis, akkor teljes szívemből jobbulást kívánok én is. Ha árnyékra vetodnenk akkor pedig kérlek ne hagyd abba az írást, van még bőven öreg autó a kert végében

Matenak · http://csipszerelde.hu 2021.07.21. 20:18:22

@yenoee: @ekSÜN: Köszönöm! Sajnos van gond, az ember nem válik meg hirtelen egy pótolhatatlan értéktől, amiben ennyi munkája van, pláne hogy sok éven át vágyott rá. De sajnos nincs mit mérlegelni, nekem a driftelős kávé lefőtt, nem kevés vigaszt nyújt, hogy legalább tényleg mindenre megtanított ez a kis vacak, amire csak tudott és amit semmilyen más autó nem tudott volna nyújtani.
Ettől függetlenül amíg az embernek vannak álmai, addig írnivaló is mindig lesz bőven. Különösen, hogy szerencsére általában az autózásról még nem kell lemondani.
süti beállítások módosítása