Titkok az autógyártók megbeszéléseiből 2. - Légy újra légy a tárgyalótermekben!

2016. július 16. 14:24 - Matenak

1d4bb064eb6a338aec5710d3b778bf13.jpg

Ismét szakad az eső, úgyhogy folytatom ott, ahol a múltkor abbahagytam, tudósítok az autógyárak titkos megbeszéléseiről. Légy hát újra légy, legyeskedjünk együtt ismét!

Orosz tervezőiroda

russia_grungy_flag_by_think0.jpg

Mire Vlagyimir elfoglalja az asztalfőt, addigra már a beosztottak a helyükön ülnek. Fekete asztal mentén fekete székek sorakoznak, ablak kitárva, hiszen 10 fok van odakint.
- Uraim, ha mindenki rágyújtott és lehúzta a Vodkája javát, akkor vágjunk bele. Állítólag már a XXI. században járunk, és jött valami új góré, aki ráadásul úgy hírlik, hogy nem részeg minden egyes nap, valami francia.
Erre zúgolódás támad, Szása egyenesen arra vetemedik, hogy amíg ez a felállás, addig nem hajlandó több vodkát inni munkaidőben. Alekszandr is megfogadja rettenetes felháborodásában, hogy ezentúl józanon fog vezetni, hát élet az ilyen?
- Elég, mindenki nyugodjon meg, ne ragadtassátok el magatokat. Mutassuk meg a világnak, hogy mire vagyunk képesek, itt a lehetőség, hogy mindenki Ladával járjon. Úgyhogy dobjunk be mindent! Karosszéria, futómű? Ha letüdőzted a mély slukkot, halljuk a véleményed Vlagyiszlav!
- Vas van bőven, hagyjuk meg a gagyi alumínium és egyéb űrtechnikákat a hanyatló nyugat ópiumának. Ráadásul gondolnunk kell családok sokaságának megélhetésére is, lakatolni kelljen, ha lehet, akkor minél előbb. Én a futóműbe sem tennék olyan anyagot, ami nem áll neki hamar rozsdásodni, büszkén mutassa már újkorától kezdve, hogy miből készült! Elsősorban gondolom magunknak készítjük úgyis, tehát legyen jó nagy a hasmagasság, ne legyen már gond abból, ha ellopnak egy csatornafeledet az útról.
Nagy az egyetértés, vállon is veregetik Vlagyiszlavot, cigarettával kínálják, kap egy löket gyenge kvaszt is.
- Ezt már szeretem, egyébként nem is értem, hogy minek kell egy autót alacsonyra tervezni, az mégis hogy húzna el két tonna fát egy utánfutón a földúton? Egészségedre! Na de milyen motor kerüljön bele? Szása?
- Körbenéztem a raktárban, félresöpörtem a kaszáspókokat a sarokból is, de már csak alig pár ezer karburátorunk maradt, az meg kell a rokonoknak… Így sajnos ennyi évtized után valószínűleg egy új motort kell megalkotni. Vannak számítógépeink is, amikből már több is befér egy szobába, úgyhogy nagyon menő lesz, még az is megeshet, hogy 10 liter alatt fog fogyasztani vegyes használatban. A váltóval viszont nem tökölnék sokat, így is nagyon durva, hogy elsőkerék-hajtást kell alkalmazni, mert a diffik is fogyóban vannak hátulra. Láttam a tévében, hogy imádják nyugaton a tolókerekes váltókat, úgyhogy hangban azt visszahoznánk, nálunk meg úgysem hallani a Krazok közt haladva. A fűtőradiátor csereszabatos lesz a hűtővel.
- Zseniális vagy Szása, ezt szeretem benned, hogy gyakorlatias vagy. Igyál valamit! Már csak a beltér van hátra, aztán mehetünk verekedni a hazaúton. Nyikolaj?
- Én is körbenéztem a raktárakban, szerencsére vannak még bőven kapcsolók, kézifékkarok, egyebek mehetnek bele. Ergonómiában gondolni kell a gumicsizmára, meg az egyujjas kesztyűre. Ja, és úgy hallottam, hogy nyugaton süt a nap, nyáron melegük van a népeknek az autóban fűtés nélkül, úgyhogy a légkondi kifejlesztése után a gombjának kell hely a műszerfalon. Meg valami mp3-ról is hallottam, aminek köze lehet a rádióhoz, azt meg kell még gugliznom, hogy miféle szerzet, remélem iható. Az üléseknél ezt az újhullámos divatot követve külön lesznek a fejtámlák a háttámlától. Légzsákot is rakunk bele illúziónak, hadd örüljön a sok józan ott balra.
- Fasza lesz, nem aggódom, rakd bele azokat az izéket, de kopogjon ám minden a beltérben rendesen. Igen, azt már én is láttam a tévében, hogy máshol hónapokig nem kell fűteni, és még így is meleg van a beltérben, hihetetlen. Egy valóságos űrhajót fogunk megalkotni, garantált a siker!

 

 Amerikai tervezőiroda

american-839775_960_720.jpg

Az óriási asztal körül elhelyezett fotelekben kényelmesen pöffeszkednek az emberek, akiknek átlagsúlya 137 kg. Kint 20 fok van, bent 20.1, a nyithatatlan ablakokkal körülvett szobában folyamatosan megy a légkondi egész évben. Kint a folyamatosan üzemelő mozgólépcső hangja hallatszik be halkan.
- Nos, ha mindenki megitta a lájtkóláját, vágjunk is bele. Aggodalomra semmi ok, kisvártatva megérkeznek a dupla hamburgerek is, mindenkinek jut kettő az ebéd előtt. Karosszériarészleg, mit mondasz Joe?
- Nehéz így gondolkodni, hogy csak három Bigmeket ettem reggelire, de profi vagyok, nem ma kezdtem. A forma továbbra is a szokásos sémát követné, az elején nem lenne semmi érdekes, a közepén sem, de legalább a hátulján sem. Hisz tudod mi történt, amikor beleadtunk apait-anyait a Pontiac Azteknél, az emberek nem értékelik a művészetet... Hatalmas lesz, az nem kérdés, a csomagtartóba beleférjen három plazmatévé állítva, nyolc baseball-ütő és egy kondigép. Belülre pedig öt felnőtt, mármint rendes felnőtt, nem olyan európai játékfelnőttek. Pickupot is kell csinálnunk, mert imádják a népek, amikor a hat méter hosszú autóban ketten ülhetnek. És persze magas lesz, mert beülni csak japán autóba dukál, ide felülni kelljen, és legyen pont jó a magasság a McDrive-hoz. Az útjaink kiválóak, de nem baj az, ha utazás közben álomba ringat a futómű, a 100km/h-val történő száguldás az autópályán úgyis elég hajmeresztő önmagában.
- Ez igen Joe, bár nem tudom mi az a kondigép, de úgy sejtem köze lehet ahhoz, hogy te miért vagy csak 93 kg. Motortervezési részleg, mid van számomra Todd? Közben lássatok neki a hambiknak, látom már, hogy kopog a szemetek.
- Minden stabil ezen a téren is, sajnos el kell kezdenünk komolyabban szórakozni négyhengeres motorokkal, de készen állunk rá. Elvégre régóta léteznek ilyen szaros 2000 kobcentis négyhengeresek nálunk, de eddig csak a 16 éves kölykeink vezették őket, meg a főiskolás csajok. Most ezek méretéből még inkább faragnunk kell, ki sem mondom, hogy milyen mekkorák lesznek, legyen elég annyi, hogy a fogyasztása is 10 liter alatt lesz, jesszus. Inkább megemlíteném, hogy marad azért V8 is, és aki nem azt veszi, az buzi.Váltó természetesen automata, nem értem miért örülnek odaát európában annak, ha egy bot ágaskodik a beltérben, amit percenként cibálni kell. Buzi ez mind.
- Nagyszerű! És csak fél kiló burgert köpködtél ki beszéd közben az asztalra, gratulálok hozzá. Azért ne feledkezz majd meg arról, hogy jó lusta legyen az a váltó, ahogy mindig is szerettük. Beltér részleg, hajrá! Mondjad Tom.
- Igyátok csak azt a sok üdítőt, mert annak a palackjaiból készül az egész beltér! A kormányt továbbra is hajóból méretezzük, a rádió meg elég, ha csak az itteni csatornákat fogja. Légkondi alap, egyéb hájtek bizbaszokat hagyjuk meg a németeknek. Aki igazi amerikai, az úgyis a mi cuccunkat veszi, mert ebben el lehet férni. Elöl két óriási fotel, hátul pedig egy kanapé lesz. Szent tévé is kell bele, ha lehet abból minél több! És persze kell iránytű, hiába van GPS is, nem tudom ti hogy vagytok vele, de ha egy pillanatra nem tudom, merre van észak, meztelennek érzem magam. Légzsák és egyéb sallangok is mennek bele, bár az európai autók ellen a két tonna már önmagában megvéd. Plüss még mindig akad tonnaszám, de a bőr is megfér, úgyis van benne hűtés is.
- Csodálatos lesz a végeredmény, nem kétséges, köszönöm mindenkinek a részvételt! Na igyuk meg az üdítőnket, utána ropogtassuk el a jégkockákat, együk meg a maradék kaját, aztán menjünk ebédelni. George, ma a te 5.7-es V8-asoddal menjünk az 500 méterre lévő büfébe. Beindul, ugye?

Kínai tervezőiroda

 china-flag-12.jpg

Az ötvennegyedik emeleten lévő iroda előtt épp elszállt egy pekingi kacsa másolata. Az irodában néma csendben, Bossy öltönyökben ülnek a vezérek, marcona tekintettel nézve maguk elé.
- Uraim, ideje elkezdenünk autót készíteni. Eddig mi bringáztunk és a világ másik része autózott, de mivel ma már mi gyártunk mindent, összejött a della, a jövőben cserélni fogunk, fel kell erre készülnünk. Karosszéria részleg? Mire készülsz Khura-Fhi?
- Megnézem majd az internetszobában, hogy mire készülnek a BMW-sek, és gondoltam odarakok egy indigót a képernyőre. Az anyagfelhasználásnál kell csak vigyáznunk, hogy nehogy túllőjünk a célon, ha kézzel meg lehet hajlítani a kész alvázat, akkor rendben lesz. Nálunk nem szokás, de a világban állítólag azzal szórakoznak, hogy nekivezetik az új autókat a falnak és pontoznak, mint valami kutyafőzőversenyen. De ez minket nem kell, hogy érdekeljen, a lényeg, hogy jól nézzen ki, mint egy Mao szobor.
- Kiválóan hangzik, de remélem ott sem alkalmaztok 10 évnél idősebbeket a nyolc műszakos munkarendben, különben lehúzhatjuk a rolót. Motorrészlegnél mi újság Fyngi-Lyngi?
- Minden csodálatos, mint egy bambuszgőzölő Csöcsiangban. Az irány az, hogy a fejlesztésre szánt pénz nagy részéből vettünk egy bontott BMW motort az ebay-en, azt félbevágjuk, és indigót rakunk rá, majd legyártjuk a beolvasztott kerékpárvázakból. Úgysem kellenek hamarosan.
- Ezt már nevezem, ha így megy tovább, senkinek nem kell börtönbe vonulnia. Beltérben mi az irány, hogy zajlik a fejlesztés Fax-Fhey?
- Arra gondoltunk, hogy ha épp szabad az internetezőgép, akkor letöltünk egy BMW beltér képét és elővesszük az indigót. Ügyelünk majd a logó megváltoztatására, elvégre az már túl nagy bók lenne a német barátainknak, ha az is visszaköszönne, még a végén elsírnák magukat örömükben. Az anyagfelhasználás nem probléma, kifröccsöntünk bármit, még üléskárpitot is.
- Nagyon jó! Javaslom álljunk is neki, mert elég hosszú sor áll a netgép előtt és még az indigórészleget is fel kell keresni, hogy megvan –e a kapacitásuk egy autógyártáshoz. Hai-rá!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csipszer.blog.hu/api/trackback/id/tr788893514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

selgir 2016.07.18. 07:19:17

pontiac aztec... :D ez nagy volt!

meg úgy az egész elég szépen visszaköszön:)

J. Mutzenbacher 2016.07.22. 11:42:39

Na, most jöttem rá, hogy az egész írás egy fikció. Ugyanis az amerikaiak egy szót sem ejtenek a pohártartókról amik köré az autót tervezik. Szerintem ezt csak kitaláltad.