Időutazás mosolyokon, évtizedeken és papírlapokon át a kedvenceinkhez!

2016. május 15. 19:10 - Matenak

ujsagok.JPGMessziről jött ember azt mond, amit akar - szól a mondás. Ami igaz volt még akkor, amikor nem volt internet, ám manapság a messziről jött ember sem hadoválhat szanaszét, mert simán lebukik előbb-utóbb.
Igaz ez a régi autómagazinokra is. Húsz évvel ezelőtt, net híján, a vonalas telefonok világában tényleg azt lehetett mondaniuk, amit csak akartak, hiszen ki tudta volna leellenőrizni? A keményen dolgozó kisemberek biztosan nem, hiszen épp csak elkezdték felfogni, hogy a Ladán túl is van élet. Tapasztalat híján kénytelenek voltak mindent elhinni, amit olvastak, és tulajdonképpen igaz volt ez a szerkesztőkre is. Legalábbis azoknál a magazinoknál, amiket megmentettem attól, hogy faterom kidobja őket. Évente megjelenő újságokról van szó, amiket itt csak lefordítottak a mi nyelvünkre, de alapjai a hanyatló nyugat opiumát képezték. Bár nehéz elhinnem, hogy ott csempészték volna bele a sok baromságot, valahogy szeretném inkább azt hinni, hogy az itthoni gárda volt humoránál!
Ugyanis nagyon szórakoztató ezeket az újságokat lapozgatni, gondoltam most csemegézek egy kicsit belőlük. Mivel szent nem vagyok, de mégis magam felé hajlik a kezem, rögvest rákerestem a meglévő autóimra, miket írtak róluk annó, 1993-1994-ben járunk. Kezdjük Carinával, akinek volt ilyen, az ezt olvasván rögtön pirosra fogja csapkodni a térdét a röhögéstől:carina_rugo_1.JPGNe tévesszen meg senkit, hogy belóg a képbe a Corolla szó, nem ahhoz tartozik (bár nagyjából tökmindegy lenne), hanem a Carinához, amiben bizony, szerintük túlságosan kemény rugózás, lol. Mármint arról az autóról beszélünk, amiben ha a piros lámpánál zenehallgatás közben finoman verem a ritmust lábbal, mozog az egész autó. Konkrétan tengeribeteg lesz az egyszeri ember, a kilincset pedig koptatja az aszfalt minden kanyarodáskor.
A lomha dízelt sem kommentálnám különösképp, bár én nem erről hallottam, de rám nem érdemes hallgatni, mert nem szeretem a dízelt. Mivel pont szerepel a típus a 2003-as kiadványban is, láthatjuk, hogy a hülyeségek ekkor sem álltak meg, érdemes az egész oldalt elolvasni, már az első mondat ütvefúr, miszerint a karosszéria ellenáll a rozsdának, höhö. Pedig ekkor már sokévnyi tapasztalat állt rendelkezésre. A leírás többi részét pedig tulajdonképpen akármelyik autóról írhatták volna, hisz vagy a semmiért, vagy a nem rendeltetésszerű használatból eredő esetleges hibák, és a természetes kopások miatt van lebaszarintva szegény autó. Jelige: „Könnyen kipörgő kerekek”carina_hibak.JPG

Jöjjön Cili, aki szintén nem úszhatta meg. Már ezen a képen olvasható sok érdekesség. Mindenesetre „A kormánykerék ütközőfelülettel.” Ne nézz így rám, én sem értem.


celica2.JPG
Itt érdemes belenagyítani és elolvasni az egész oldalt, hemzseg a valótlanságoktól, de legalább sok benne a vicces rész is, kiderül, hogy „az ajtókilincsek jól kezelhetők.” Mondjuk egy ajtókilincs szerintem maximum Kiszel Tündét hozhatja zavarba, de ezentúl máshogy fogok tekinteni rájuk nyitáskor. Meg magamra is.
Ami viszont kevésbé szórakoztató, az az, hogy eszerint az újság szerint a tank a deformációs zónán belül helyezkedik el. Persze ha úgy vesszük, a tetőkárpit is azon belül helyezkedik el, amennyiben egy csurig megtelt betonkeverő támad hátulról. De szerintem a Ford Pinto botrány óta óvatosan kéne bánni az ilyen szavakkal, sokan haltak meg amiatt, mert tényleg rossz helyre rakták a benzintankot, nem pedig a hátsó ülés alá, ahova szinte minden autóban, ebben a Celicában is. Erről ennyit.uzemanyag.JPG"Simafelülető kontúrok az utastérben"

Evezzünk mókásabb vizekre, ugyanis reklámok már akkoriban is voltak. De még milyenek! Manapság az egyszeri ember három mondatnál többet nem képes elolvasni, húsz évvel ezelőtt viszont nagyon hosszasan, diadalittasan adták elő a menőzést egy egész oldalon át, ekkor még a reklámokban is aztán volt anyag. Stílusra vagy olyanok, mintha egy lakótelepi gyerek adná elő magát a másiknak a téren, vagy mintha a szülő magyarázna a hülyegyerekének. Vagy pedig egyszerűen nincs értelme. De egyiket sem lehet mosolygás nélkül elolvasni, az biztos.
Kezdjük rögtön egy DENSO gyertya hirdetményével. Csajt kell pózoltatni az eladásra váró koporsó előtt is, ezt régóta tudjuk, na de ide hogy került egy olyan, aki úgy tekint ránk, mint Hókuszpók, aki egy átmulatott éjszaka után végre megehetett 12 törpöt, és reggel, az ébredés után szorulást kapott tőlük?gyertya.JPG

A Nissan helyi képviseletének akkoriban nem kecmec volt a jele az oviban, ez teljesen világos. Bár nem emlékszem, hogy állandóan vigyorgó emberek ültek volna ezen autókban.

sunny.JPG"És addig, amíg a 16 szelep teljesítményétől az Ön lélegzete eláll, addig a hengerek több levegőhöz jutnak"

tipo.JPGNem rossz, ugye?

skoda.JPGNekünk volt ilyen 9 évig, a komfort annyiból állt, hogy épphogy nem hánytam el magam a beülés után a műanyagok förtelmes szagától. De tény, hogy ettől hangulatossá vált az utazás, és soha nem fogom elfelejteni.

suzuki.JPGCsodálatos minden részlete. Mondjuk az értékvesztése 20 év után sem brutális, érdemes megnézni az új árát.

carina_reklam.JPGAmit sosem akar hallani egy vérbeli vállalkozó, azt itt megkapja, miszerint ő: "Biztos útfekvésű, könnyedén kormányozható"

wv.JPGSzerintem nem érti senki sem, hogy mi a lényeg. Vagy csak egy bevallottan szervizigényes autóként hirdették?

audi100.JPGKemény az Audi a saját potenciális vásárlóival, és mégsem ment csődbe: Ez a típus nem a sznoboknak, feltűnési viszketegségben szenvedőknek szól!

totalcar.JPG
Na, csak nem ugyanaz, húsz évvel ezelőttről?

Vajon a mostani hirdetéseken is így fogunk szórakozni a jövőben? Valószínűleg igen, bár szerintem a közlekedés egy annyira alapértelmezett semmi lesz a jövőben, hogy szót sem érdemel majd, úgyhogy addig élvezzük ki az ilyen élményeket. Mindenesetre durva belegondolni, hogy évtizedekkel ezelőtt, az ilyen oldalak tömkelegei voltak az értékelhető információk, akkoriban minden sofőr egy nagy része a jelek szerint mérnök is volt egyben.

img_0171.JPG


Ha bárkit érdekel egy bizonyos típus, jelezze, és ha szerepel ezen újságokban, akkor megosztom, hogy akkoriban miket írtak róla! Nyilván csomó baromságot, de így igazán szórakoztató. Ettől meg ne meneküljünk, hátha csak még jobban megszeretjük a járgányunkat.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csipszer.blog.hu/api/trackback/id/tr618718862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.16. 15:17:56

Semmi sem változott. Most is azt írnak amit akarnak, ha valaki ki me4ri javítani a tudatlanságukat azt kizárják és népellenségnek minősítik.
Az újságírói butaság örök. Mindegyik azt hiszi ért mindenhez, de még a saját szakmájához is hülye.

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.16. 15:39:24

akkoriban még nem volt divat a műszerfal nyalogatás, és a sorjavadászat?

Udo von Schmetterling 2016.05.16. 16:42:02

12 éve tulajdonlok Carina E-t.
Kemény rugózás????????Kanyarban úgy akar a külső ív felé csúszni,mintha kötelező lenne,és még a küszöb is leér majdnem!
"a karosszéria ellenáll a rozsdának"...Pl a műanyag lökhárító....
Mindezek ellenére szeretem,soha sem hagyott ott sehol,klíma jó,motor pont soha nem fog elromlani,ha 10-12 ezrenként cseréled a kötelezőket.
De az ötlet jó,megkeresem a fater Autó Katalógusait!

Köldök_szösz 2016.05.17. 11:14:59

Miért amit a neten írnak az feltétlenül igaz?

2016.05.17. 12:18:27

@Túrós: na ez az! Ma is írnak mindenféle baromságot, pláne az új autókról. Csak ma emiatt kimennek olaszba' meg spanyolbe' autót tesztelni meg hegyi szerpentineken pörögni Osztrákiába, aztán ott a gyár megmondja, hogy mit kell írni a kocsiról, ha legközelebb is akarnak egy ingyen hétvégét tölteni náluk meg szponzorajándékokat

az autó csak együttélve mutatja ki foga fehérjét, nem két nap alatt

10 év távlatából lehet egy típust megítélni, értékvesztéssel, szervízigénnyel, rohadással, alkatrészárakkal együtt
de hol vannak ma már a 10+ évet futó típusok? széthajtott kisdízelek stb.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2016.05.17. 17:14:33

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: @Túrós: @karandash: Igazából itt nem feltétlenül arról van szó, hogy hazudtak, vagy azt írták valamiről, hogy jó, miközben nem az, vagy hogy tévednek 20 év távlatából. Hanem, hogy a fél újság ilyenekkel van tele:
- Az ajtókilincsek jól kezelhetők
- Hatásos napellenzők
- Simafelületű kontúrok az utastérben
És manapság ötven különböző forrásból tudsz merítkezni, annak idején meg kvázi csak ezt kaptad. Persze értem én, a papíron nincs annyi hely, mint ma a neten, de manapság lázadások törnének ki, ha valaki például egy ilyen mondatot kifejtetlenül hagyna: "A sebességváltó hibája a 86-os modelleknél tűnt fel." Milyen hiba? A sok baromság helyett inkább erre kellett volna használni a helyet.
Amúgy meg csak mókázásnak szántam ezt az egészet, nem kell ennyire komolyan venni, örüljünk, hogy ma már bárminek csillió helyen utána tudunk járni.

marcow 2016.12.28. 19:42:09

Szia, C Ascona-ról van vmi esetleg?

marcow 2016.12.29. 09:29:09

@Matenak: Azta! 3 hónapja vezetem, de még sosem volt útban kanyarodáskor a hátfal.
Viszont biztos hogy az eredti értékelést ami szerintem németül volt, elolvasták. Ugyanis kritizálják, amiért nincs benne figyelmeztető hang, ami a felkapcsolva hagyott világításra emlékeztetne. Na, az enyémben már van, és ez az egyetlen dolog, amit őszintén, szívemből utálok a kocsiban.