Érzel az autód iránt? Hülye vagy?! Szerintem nem

2017. július 27. 15:22 - Matenak

17931884_1089566_98b5747a844e8fa4c3c557d8a67b8cb6_wm.jpgHa engem kérdezel, egy zongoraláb nem túl izgalmas dolog. Az autó viszont igen, és lehet, hogy köze van ennek a ló-lovas kapcsolathoz, de ennél azért szerintem többről van szó. Mert bizony az autó sokszor a társunk, sőt, nemritkán a szerelmünk. Vagy éppen gyűlöletünk legmélyebb bugyraiban hempergőző, négykerekű átok. Nem kell elvetemült benzinvérűnek lenni ahhoz, hogy az autó érzelmeket váltson ki bárkiből, mert a jelenség nem áll meg a szeretetnél, hisz épp annak környékén található a gyűlölet is. Tőlük távolabbra a közöny unatkozik, kavicsokat rugdalva a porban, de itt nem sokunk képes sok időt eltölteni. Pedig ha csak a felhasznált anyagokat vesszük, egy kocsi nem különbözik a legtöbb használati tárgytól: fém, műanyag, villódzó fények. És mégis, képes vajon heves vitákat kiváltani egy kávéfőző a Hörpintőben éjjel egykor? Hát a fregoli?

Miközben hátamat nekivetem néha a saját ujjlenyomataimnak a valaha fehér garázsfalon, óhatatlanul is elmerengek azon, hogy mégis miként kerültem ebbe a helyzetbe. Mi abban a jó, hogy olajsáros hajamból fáradhatatlanul hullik alá az izzadtság órákon át, miközben nemritkán a felszakadt bőrömből folyik ki a fájdalom. És neked bevallom, esetenként mindössze párezer forintot spórolok meg, miközben megannyi óra lesz hamuvá tiszavirágéletemből, amit soha nem fogok visszakapni, pénz meg mindig lesz valahogy. Rossz üzletnek tűnik. És mégsem, mert tudom, hogy a legkevésbé sem a pénzről szól ez. Az ár ritkán tükrözi az értéket, az ember által feltalált valuta pedig semmilyen helyzetben sem fog felérni a természet által megalkotottén, az érzelmekén.

Frissen szabadult hurkanyakú ül az új Hetesben, és hátulról belemegy egy harmincöt éves kiscápába, amit újkora óta dédelget egy bácsi. Melyikben esik nagyobb kár? Attól függ, kit kérdezel. Nemérekrá menedzser kihozza az új autót a szalonból, mert a mostani már elmúlt három éves, ezzel egy időben valaki a tíz évig spórolt pénzét használja óvadéknak, hogy kiszabaduljon a gyaloglás rabságából. Melyik autó értékesebb? Attól függ, kit kérdezel. Engem ne, én tudom a választ.

Ami persze nem jelenti azt, hogy igazam is van. De az ember keresi a lelki békéjét, és megpróbál választ találni önkéntelen cselekedeteire. Azt hiszem, én tudom, hogy miért szeretem az autót úgy általában, mindegyiket. Kiindulok magamból az egyszerűség kedvéért, az a legkényelmesebb. Nekem két hobbiautóm is van. De miért? Kemény leszek és bevallom: ők az élettársaim is egyben. Tedd el azt a kényszerzubbonyt, megmagyarázom.

cili.JPGMég az asszony sem engedi, hogy eladjam Cecíliát

Azok a fránya érzelmek... Közös kincsünk, a magyar nyelv ilyenre ugyan nem bevethető, de angolul a fórumokon minden autó „she”, azaz nőnemű, és ez nem véletlen. Nekem például az egyik autóm, Cecília már nyolcadik éve megvan és nem azért, hogy járjak vele, mi egymással járunk. Az érzelmek már csak olyanok, hogy nem válogatnak, tulajdonképpen át vannak verve, mert az autó is megannyi emberi, könnyen feldolgozható vonást tud felsorakoztatni. Csak egy pár belőlük: szép, csúnya, megbízható, megbízhatatlan, erős, gyenge, nagy, kicsi, komoly, idétlen. Ráadásul az emberi kapcsolatok fázisai sem kerülik el.

Az elején van az ismerkedés. Kiismerjük a viselkedését, az egyes tulajdonságait. Nálam ez még abból is áll, hogy ilyenkor szétszedek ezt-azt, az autó így meséli el nekem a múltját. Nem is haragszom rá, ha baj van, nem ő tehet róla, mert bár néha öregek, néha gonoszak, de gyakorlatilag kisgyerekek, ki vannak nekünk szolgáltatva. A legtöbben használt autót veszünk, ott az elején még képbe kerül egy szintén nagyon kényes fázis, a bizalom kiépülésének próbatétele. És legtöbbször ez jelenti a hajszálat, ami a szeretetet és a gyűlöletet elválasztja egymástól.

Ezen a fázison nagyon könnyen túllendülhetünk, ha szerelmesek leszünk első látásra, hisz a szerelem vak. Álmaink nőjének is nyugodtan lehet büdös a szája egy kicsit, ha cserébe porcelántestének domborulatain húzhatjuk végig ujjbegyeinket, amikor csak vágyunk támad rá. Legalábbis egy ideig, előbb-utóbb azért már rágókat kezdünk csempészni a táskájába. De akkor már ideális esetben meg is tehetjük, nem lesz sértődés, hisz az idő már csak olyan, hogy a bunkóságból is képes kedvességet varázsolni. Ha első nap nyújtasz át Orbitot, paraszt vagy, ha később, akkor figyelmes. A vak időszak mindenkinél más hosszúságú, de sokat segít, hogy kiépüljön a kötődés.

Nekem a nyolc év alatt már rég elmúlt a vakság, időközben vettem Cili mellé egy másik játékautót, amit imádok, most azzal tartok az ismerkedős fázisnál. Igazából már egy ideje nyűgnek tűnhet a Cili, hisz csak állagmegőrzés céljából indítom be néha. Hogy érezze a törődést. Néha még azon is elgondolkodom, hogy mennyiért lehetne eladni. De aztán beindítom, és a motor csodás duruzsolása rögtön eszembe juttatja azt a megannyi közös emléket. Lehet, hogy furán hangzik, de sokat tanultam tőle. Igen, néha türelmet, hisz ő is csak egy autó, hibázhat. Ahogyan én is vétettem hibákat néha, amikor szereltem, és azt ő tűrte türelemmel. Erről szól egy tartós, jól működő kapcsolat. A szerelem már elmúlt, de a szeretet nem engedi, hogy csak úgy elengedjem, és mikor másfél hónap után is pöccre indul be, az egyértelmű jel számomra, hogy ő sem akar elhagyni.

ae86_1.jpgAz AE86, minek rendhagyó módon nincs női neve, ahhoz túl durván kell bánni vele

Azt hiszem, ezért szeretem én az autót. Mert olyan, mint egy jó társ. És teljesen mindegy, hogy milyen gyártmány, hisz a saját csajunkat sem állunk neki rábeszélni másra. Neked nem, de másnak az tetszik, ha a lány át tudja emelni őt a küszöbön, na és? Van, aki a felfújt gumimellet, paplanszájat, más a természetes szépséget bálványozza. Úgy is mondhatnám, hogy az utolsó csavarig eredeti veteránt, vagy épp a felismerhetetlenné tuningolt autót. Az érzelmek már csak ilyenek, a szerelem pedig mindig vak marad. Ha pedig valamelyik autót szarnak tartod, gondolj arra, hogy nem ő tehet róla, hisz ember alkotta, az pedig nem tudja átlépni saját korlátait. Mivel nem lett hibátlannak teremtve, egyetlen terméke sem lehet az. De hogy még a legelcseszettebb autót is lehet szeretni, az biztos. Ezért nem nézek én senkit hülyének, és megyek bele ostoba vitákba. Francia autóval jársz? Király. Némettel? Fasza. Japánnal? Hajrá. Keblemre azt az Ambassadort is, a szentségit!

De ahogy a világon semmi sem tart örökké – még maga a világ sem -, egyszer minden autónak vége lesz. Az idő falánk, az autó pedig nem magányos fajta. Ha nem talál magának megfelelő partnert közülünk, hamar véget ér élete. Az egyetlen esélye a hosszú életre, hogy valaki mindig gondját viseli, nem törődve az ár-érték aránnyal. Végül hiába kerül az újrahasznosítóba a fémteste, a lelke túlélheti azt az összes tulajdonosában szétszórva.

Bizony, mondják, hogy az autónak lelke van. Szerintem az is lehet, hogy nincs, csak nekünk van akkora, hogy bőven tudunk adni belőle neki is. Bármelyik is igaz, így van jól.

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csipszer.blog.hu/api/trackback/id/tr112694441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.07.27. 21:19:45

Szerintem nem ott a bibi ha emocionálisan állunk a verdához, hanem ha ez aránytalanná válik (tudom ez mindenkinél relatív :) ).

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.28. 06:59:53

Ízlések és pofonok, én vigyázok az autóimra, karbantartom őket, az egyiket szerelgetem, a másikat már nem tudom. De hogy nevet adjak nekik... nekem az ultragáz, a hideg kiráz ha egy férfi a kocsiját szuzinak, meg ilyeneknek hívja.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2017.07.28. 09:44:33

@enpera: Mélységesen egyetértettem veled a közelmúltig. Aztán vettünk egy öreg Skoda Octaviát. Női neve van, az első perctől Oktáviaként, vagy Öreglányként emlegetjük. Ez van. 8-)

Viszont amikor a távolabbi múltban lekapcsoltak pár 18-20 évest apósomék környékén, akik rongálással múlatták üres estéiket és azt bírták mondani, hogy "de hát csak autók, nem kár értük", akkor ütni tudtam volna a buta fejüket.

Kuruttya 2017.07.28. 10:25:55

Az én autóm neve Giulietta. Nem én adtam neki, a gyárban írták a fenekére. Most mit csináljak, ha egyszer így hívják, így hivatkozom rá. :)

szellemkor 2017.07.28. 11:01:32

Nagyon klassz írás. Annyira szépen feltárta az autók / nők allegória minden jelentéstartományát, hogy nehéz utána nem ezzel a szemmel tekinteni a saját autónkra.
Az enyém pl. tudom hogy egy kis kurva, de még nem bukott le csak tudom hogy készül valamire. :-) Amikor pici jelei vannak, de még tartja magát hogy tisztességes nő lesz mert megfogadta, de azért ő is érzi hogy nem bízom meg benne 100 %-osan. :-)
Mi mást lehetne hozzátenni:

youtu.be/oaEM4JYFPfw

БУММЕР 2017.07.28. 12:10:04

Tetszett az iràs, véleményem szerint frappàns megközelitése a témànak, nem mellékesen végre egy iràs régota ami stilisztikailag is rendben van :)

Mondjuk az Auto elnevezése nekem magas, bàr kialakult egy elnevezése a két riherongynak...

Az ötös a kicsikém a hetes a batàrkàm, otthoni nyelvezetben zöldi és kéki utalva a szinére...

A szerelem tényleg vak, ki az a barom, aki vesz egy 15éves autot (mindkettö annyi Volt mikor hozzàmkerültek és km-ben is a 184ekm Volt koppra mindkettöben...érdekes véletlen...majd a vételàrat 2-3x belelocsolja vagy 4x vagy 5x, mert mindig van egy kimarad extra ami éppen elérhetö, mindig van egy jujj lejàrt az ajànlott futàsteljesitménye egy alkatrésznek (vizpumpa - de akkor màr biztos ami biztos a vele egykoru hütörendszer is megy a levesbe, 30e-s alkatrészböl 300e+javitàs), igaz a 20 éves kocsimmal gond nélkül vàgok neki egy 1000km+-os utnak, magam gyogyitottam, ismerem, megbizom benne (egymàsban :) )

Ellenben miért van egy 15 és egy 20 éves kocsim, mikor megtehetném, hogy vegyek egy ujat akàr a hetes helyett is...mert egyik Sem gyujt làngra, nem akarom birtokolni, nem érdekel a lelke, egy ipari termék amit eldobnék hamar (hason kategoriàju cégautot egyszer nem mostam és takaritottam ki - inkàbb elvittem megcsinàtatni, bezzeg a két Auto heti mosàsa takaritàsa fél nap hétvégén)

Szoval lehet, hogy az asszony màr nem 18, de ha a szemébe nézek làngra gyulok...

jewdi76 2017.07.28. 12:35:53

Én megértem azt is akinek egy eszköz az autó.
Nekem nem, én tisztelem benne a tervezőjét, aki a megalkotásával együtt átadta a lénye egy részét (lelkét). Minél bonyolultabb egy eszköz, annál több kell legyen benne alkotója szellemiségéből, lényéből.

0bumbi0 2017.07.28. 12:56:33

Jó az írás, tetszett, viszont nekem vicces is volt egyben. Nőből vagyok, autózok, nemcsak úgy, hanem szerelemből. Nálam nem játszanak a kérdések, hogy a feleségednek mit mondasz, mennyit költöttél az autódra, hogy az asszony utálja és társai. :)
Az autómnak van neve, kaptam érte hideget-meleget, aztán szépen lassan kibukott, hogy rengeteg férfi ad nevet az autójának, csak nem macsós, így nem reklámozzák, négyszemközt viszont bevallják, néhányan viszont nem törődnek a beszólásokkal, szerintem nagyon helyesen. Pár év alatt eljutottam addig, hogy a legtöbben a nevén nevezik az autómat, nem autózzák vagy nem arra kérdeznek rá, hogy a Cadillac így vagy úgy. És ez jó. Nálam az érzelmi kötődés jele a névadás, az pedig van erőteljesen.
Megvettem életem első autóját, egy 5,2 méteres, 300 lóerős autón tanultam meg vezetni (már amennyire, a tolatást kivéve mindenképpen), ami egyben az utolsó autóm is. Szerencsés vagyok, megtalált a szerelem és nem érdekel, hogy ki szerint nem nőies hobbi, ki szerint hülyeség fenntartani és nem is fog érdekelni soha.

Peetee 2017.07.28. 15:54:37

Dudu-nak hívom a Twingo-t, ami 10éve nálam van, 2ves volt 47000km-el, most 220felet járunk, bőr-klíma-4légzsák...stb. Minden f@sza, csak ne akarná mindenki eltaposni a közlekedésben. Valahogy beleépülhetett az emberek fejébe, hogy "á az csak egy twingo, kijöhetek elé". :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.28. 16:08:57

Gyerekem elnevezései : fehér autó, fekete autó
nekem ez megfelel
és jobban karbantartom őket mint a tulajok 95%-a :D

Kozi_a_rozi 2017.07.28. 21:33:35

nekem is tetszett az blogposzt, fasza lett!
en is szeretem a kocsimat, pedig 1 ev alatt kb 800-900 ezret hagytam a szervizben,de nem haragszom "ra":)
ugy kell felfogni mintha az asszony kapott volna lufikat v rencfelvarrast :)

Grifter 2017.07.29. 00:03:21

Mármint szerinted, az autóbuzi szerint, aki kocsikat halmoz fel és a szabadidejében vagy szereli őket, vagy ír róluk?

Teljesen objektívnek és racionálisnak tűnik az álláspontod bajnok :D

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.29. 07:42:54

@Kozi_a_rozi: ne, isten ments a lufiktól meg hasonlóktól
Én úgy fogom fel, hogy az autóra kell költeni és kész, ha nem költesz rá leromlik.

Viktor81 2017.07.29. 08:06:20

Mindenkinek más az értékrendje, az anyagi korlátja, szóval semmi baj azzal, ha valaki egy tárgyat tárgyként kezel, mindettől függetlenül sokan nem tudják, hogy az autó egy tükör, ami képet ad a gazdája jelleméről. Nekem apám azt "tanította", hogy akinek koszos, elhanyagolt az autója, annak koszos, elhagyagolt a lakása és koszos, rendetlen az élete. Lehet, hogy ez erősnek hangzik, de 90%-ban valóban igaz. Amennyiben egy ember képes egy kívül-belül retkes, ápolatlan autóval járni, az igénytelen. Az, aki pedig csak beugrik és tapossa, miközben már lóg a kipufogó, egy féklámpa világít a háromból, "vason fog" a fék, lapos a ruppótlan kínai gumi, világít a visszajelzők fele, stb. még egy közveszélyes barom is. Sokat autózom. Azt mondom, a közlekedők kb. ötöde megérdemelné. hogy a helyszínen elvegyék a forgalmiját és jogosítványát az autója állapota miatt. (ebben benne van az is, hogy nem lát ki az ablakon, mert annyira retkes) Ez nem anyagi kérdés. A saját és mások életének veszélyeztetése nem indokolható azzal, hogy nincsen havonta X ezer Ft az autó karbantartására. Amennyiben így van, az egy szomorú helyzet, de akkor nem kell autózni. Az pedig szintén tény, hogy egy szeretett, rendszeresen karbantartott autóra alig kell költeni és nyugodtabban lehet beleülni, mert meghálálja.

UdjanMineck 2017.07.29. 15:59:37

Nagyon szép, érzelemdús és - szerintem, krónikus autób...olond számára - igaz írás. Így is van. A legtöbb ember számára az autó csak és kizárólag használati tárgy, nekik való a kommersz márkák többsége, funkcionális céleszközük, amelyek aligha képesek érzelmek kiváltására. Nekik az étkezés is csak fontos tápanyagok bevitelét jelenti és nem pedig gasztronómiai és esztétikai élvezetet.

(Más kérdés, hogy a legtöbb mai autó képtelen megmozdítani emocionálisan, még annyira se, mint egy - hogy maradjunk a Toyotánál - 1987-es Starlet.)

Bambano 2017.07.30. 03:17:32

egyszerű a képlet, ha történnek veled az autódban, amik megmozgatják az érzelmeket, akkor előbb-utóbb lesz neve. ezzel szemben ha az autód a-ból b-be, oszt jónapot, akkor nemigen lesz neve.

például ha megtakarsz vele pár kekec bmw-st, amiben az autódnak is jócskán van része, akkor haverok lesztek. :)

egymilliópicikrisztus 2017.07.30. 09:20:00

@Peetee: hehehehehe....aki olyan,az mindenki elé kijön,még a Humvee elé is ... :)

egymilliópicikrisztus 2017.07.30. 09:21:44

A cikk az megható,megkönnyeztető volt.
Köszönöm Neked !

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.30. 11:50:08

@Viktor81: nekem poros az egyik kocsim, a másik kicsit piszkos is. Kívülről. Pesten ha lemosom, másnapra poros lesz. Viszont belül tiszta, és rendben van tartba, ellentétben a sok lemosostt olajat eregető béjemvével :) melyik a jobb?

Bambano 2017.07.30. 17:50:10

@enpera: lábnyújtóztatással.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.30. 23:00:54

@Bambano: azt minek? Nem elég bajuk az hogy béjemvéjük van? :) az én kocsim úgyis gyorsabb a legtöbbjüknél, elég ha én tudom :)

Bambano 2017.07.31. 01:49:55

@enpera: régen volt, mikor még ifjú voltam és bohó :)
egyszer valami bmw-hez méltatlan motorral szerelt autóban ülők úgy gondolták, hogy nekik attól lesz jobb, hogy megalázzák a kis családi vectrámat. A Bajcsyn az Andrássytól a Nyugatiig minden lámpánál kihívták a medvét az erdőből...

ezek után nyilván bekövetkezik, amiről a poszt szól.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.31. 06:07:48

@Bambano: ja értem. Nekem is családi vectrám van, v6 2.8 turbo. A dízelbéjemvésektől meg bármi gonoszság kitelik :-D

2017.07.31. 14:52:29

A belső égésű motorral szerelt autó a '80-as évek végére kiforrta magát. Akkoriban minden a helyén volt: Hétköznapi autókba vagy egyszerű szívó benzines került - már injektorral hogy gazdaságos legyen - vagy kedves, megnyugtató hangon kerepelő adagolós dízel, ami némi gázolajjal és füsttel kiment a világból is.
Az autógyártók még tudták, hogy a turbófeltöltő az aszfalt feltépésére való, és nem fillérbaszásra. Meg is épült a valaha volt legőrültebb sportkocsi, az F40.
Az utolsó F40 '92-ben lejött a gyártósorról, és el is kezdődött a klasszikus autó agóniája. Azóta csak komplikáltabb, javíthatatlanabb és szappantartóbb lett az átlagautó.
Ezzel el is érkeztünk az érzelmekhez. Mai autóink iránt egyetlen érzelmet lehet érezni, ugyanazt mint a kihalófélben lévő T-rex iránt a krétakor végén: Szánalmat.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.07.31. 15:28:49

@roooger: ennél több hamis nosztalgiát nehéz egy kommentbe sűríteni. Rengeteg a hamis múltba vágyódás rengeteg tárgyi tévedéssel. A turbó kiforratlan volt a régi autókon azért került csak szupersportocsikban bevetésre.
A 80-as évek végén már a svédek alkakalmazták, és a Saabnak volt nagyon korrekt, nyomatékos négyhengerese.

A régi dízeleknél tolod a kamuzást a "kiment a világból" szüveggel, pedig vacak erőtlen hulladék volt a szívódízel fillérvadászoknak akik szerettek szívni azért a pár liter fogyasztáselőnyért.

Az ódivatú 1.9 PD TDI nem a 80-as évek gyermeke már, és ég és föld volt a modern CR dízelek érzetéhez képest.

mindegy ha szereted 2017.07.31. 17:18:12

22 éve van meg az autóm - de nincs neve, csupán és egyszerűen; busz (tudni illik ő egy mikorbusz). Szeretem, imádom, de a kihalás szele őt is kezdi elérni. Nem tudom, mi lesz utána, egyszerűen másik autó nem érdekel. Ha ő megy a háztól (eladás, vagy bezúzatás az ellehetetlenülés miatt), akkor a következőt az alábbiak szerint fogom kiválasztani - akár csak egy porszívót, vagy egy mikrosütőt: legyen olcsó, ne álljon meg minden sarkon, elvigyen A-ból B-be. Hogy milyen jelvény lesz az orrán, hogy néz ki a belseje, milyen motor hajtja, lesajnált tucatautó lesz-e, nem fog érdekelni. Egy tárgy lesz, aminek történetesen nem a por összegyűjtése, hanem az ember szállítása a dolga. A mai autók ennyit tudnak - látszik is a bennük utazókon, hogy lesz...rják, miben ülnek; sem az autóra, sem a forgalomra nem figyelnek, sminkelnek, mobiloznak, olvasnak, stb. Számukra az, hogy milyen autóban ülnek, a többieknek szól; lásd, nekem futja xy autóra, és neked?
A párom autójának van neve. Na nem azért, mert szeretjük, hanem éppen ellenkezőleg... Ő egy Almera, és "valamiért" a Sunyi nevet kapta (az Almera elődje a Sunny volt, ez a jeles példány pedig sokat tesz azért, hogy ne szeressük - csak azt nem tudom, miért nem adjuk el. De tudom; ér 150-et, ami pótolhatná, az kerülne legalább 1 millába. Ennyit pedig nem ér meg a bevásárlójárat, olcsóbb javítgatni...)

kg3 2017.07.31. 20:13:53

Kedves Máté,
abba ne hagyd az írást.
Olvasgatom egy ideje a blogodat, meg újabban nagyon örülök a TC-s kirándulásaidnak is.
A stílusod nagyon egyedi, a poénokon röhögök, a hasonlatok (számomra is furamód) megérintenek.
Sajnálnám, ha nem lenne folytatás :)
üdv,

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.07.31. 23:50:56

@roooger: én sosem éreztem ezeket a 80-as évek végi autókat többre valónak, és semmi esetre sem megbízhatóbbnak vagy minőségibbnek.
Én 3-5 évente ruházok be egy új autóba, és élvezem az újításokat amelyek az előzőnél nem voltak, pl hogy a Volvóm figyeli kitolatásnál (vagy sávváltásnál) a holtteret, vagy kamera segít hogy ne üssem el a kisgyereket aki felelőtlenül beszalad mögém amikor tolatok. A napi 1500km amit levezetek nem mind az én bokámat terheli, hanem átveszi a tempomat, ami 20 éve ritka extra volt.
Szeretem és becsülöm a fejlődést ( autossagok.blog.hu/2014/12/10/legjobb_autos_extrak ).

Persze érdekelnek a régi autók lassan a kontinens összes nagy múzeumát meglátogattam és rendszeresen járok nagy kiállításokra. Sőt versenyekre ahol a régi 60-as és 70-es évek versenyautólegendái mérik össze a tudásukat, ólmos benzingőz és legendatapizás garantált ( autossagok.blog.hu/2017/05/24/spa_classics ). Figyelem néha az R129 SL mercika és a Porsche 928-as hirdetéseket és szívesen beszereznék egyet mert még nem tudom mekkora szívás egy ilyennel kezdeni.

De nem keverem a kettőt. A mindennapi használati tárgy és a hobbiautó két külön dolog.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.08.01. 18:33:26

@roooger: én csak akkor vállalnám be,ha az valami különleges. Sorhat vagy V8, legyen szép és valamelyest egyedi (pl W124 kizárva). A Mercedes, Porsche vagy a Jaguar oldtimerrészlege igyekszik gondoskodni a lelkes tulajokról (persze egy megfelelő árért), ami miatt nem lennék ráutalva a bontók kegyeire.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.08.01. 21:04:14

@roooger: Jaguárból szinte mindegyik az :). Csak nem szabad mai szemmel nézni. Egy XJS 12 hengerrel sem fog 8mp alatt 100-ra gyorsulni. Egy alap SL 280-as Merci (R129, mondjuk a 80-as évek végéről) 10mp felett gyorsul. Egy aktuális 316i minden körülmények között oda vissza veri.
süti beállítások módosítása